SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Awarie telewizji oraz internetu w Play i UPC Polska. Operator przeprasza

W niedzielny wieczór doszło do poważnej awarii usługi telewizji w Play. Na stronie Downdetector pojawiło się ponad 13 tys. zgłoszeń. - W ciągu kilku godzin przywróciliśmy jej działanie. Bardzo przepraszamy naszych klientów za tę sytuację. Abonentów oczekujących rekompensaty prosimy o indywidualny kontakt z obsługą klienta - informuje Wirtualnemedia.pl Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego Play.
 

W niedzielę wieczorem abonenci telewizyjni Play zamiast pożądanych kanałów mogli zobaczyć komunikat o treści „Trwają prace serwisowe telewizji Play. Prosimy daj nam trochę czasu i spróbuj ponownie później. Twój TV Box dalej działa. Wybierz przycisk Aplikacje i oglądaj ulubione materiały wideo”.

Jak uzyskać rekompensatę?

Awaria zirytowała m.in. kibiców ligi hiszpańskiej. – Play,  czy wy jesteście poważni? To, że nie mogę u Was oglądać Ligi Mistrzów, mimo że bule kupę kasy za Canal+ to jedno. Ale teraz nawet nie mogę oglądać Ligi hiszpańskiej. nic nie mogę obejrzeć, bo „Trwają prace serwisowe telewizji Play”. Przecież wy jesteście pośmiewiskiem – pisał na portalu X (dawny Twitter) Piotr.

Operator odpowiedział w poniedziałek. - Przepraszamy za utrudnienia jakie występowały. Ich przyczyna została naprawiona i przywróciliśmy prawidłowe działanie usług – stwierdził Play.

- Teraz Play Box pokazał komunikat, że trwają prace serwisowe. To wstyd dla Play - niedziela godzina 21.30, a oni wyłączają sygnał bo przeprowadzają prace serwisowe - zauważył Janusz. - Kupiłem internet w Play i to był mój błąd co chwila się wiesza co chwili składam skargi a firma udaje że nie ma problemu nie polecam jest słabo z pomocą i generalnie czekam do końca umowy. Nigdy Play – skomentował awarię Piotr.

Problemy dotyczyły też internetu Play i UPC Polska. Zgłoszenia pochodziły m.in. z Warszawy, Gdańska, Bydgoszczy, Krakowa, Poznania, Sosnowca, Wrocławia, Katowic i Lublina. - W nocy jeszcze nie działała u mnie telewizja w sieci Play, ale inni użytkownicy też skarżyli się na problemy z internetem w Play. To naprawdę bardzo ciekawe - napisał na portalu X Grzegorz.

Po kontakcie z infolinią dotyczącym problemów z telewizją lub internetem, konsultanci Play rejestrują skargę i twierdzą, że operator odda na konto rekompensatę z powodu niedziałania poszczególnych usług.  Nie zdradzają jakiego rzędu będzie to rekompensata.

Skargi na operatora do UOKiK

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Wiosną 2022 roku sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. 31 sierpnia ub.r. nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. Zmiana nie stanowi podstawy do bezkarnego wypowiedzenia umowy przed okresem zobowiązania. Tylko do jesieni 2023 roku do Urzędu Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkanaście skarg na problemy po fuzji. Dotyczyły m.in. pogarszającej się jakości usług. Biuro prasowe operatora twierdziło, że nie odnotowało wzrostu liczby skarg od klientów.

Play stawia na technologię IPTV, natomiast UPC Polska oferowało usługi głównie w ramach tradycyjnej telewizji kablowej (DVB-C). Poprzednia duża awaria miała miejsce rok temu i nie dotyczyła dekoderów Play Box TV, tylko sprzętów Horizon, oferowanych przez przejętą sieć kablową. - Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników – wyjaśniał wówczas operator. 

Dołącz do dyskusji: Awarie telewizji oraz internetu w Play i UPC Polska. Operator przeprasza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl