Netflix najsłabszy w Polsce od dawna. Kilka platform z dużymi wzrostami
W listopadzie, w pełni jesiennych ramówek telewizyjnych Netflix zanotował najniższy od ponad roku udział w łącznym czasie korzystania przez polskich internautów ze streamingu wideo. Zyskały natomiast zajmujące kolejne pozycja Max, TVP VOD i Disney+, mocno w górę poszły też wyniki Sweet.tv i SkyShowtime.
Według wyników badania Mediapanel Netfliksa w listopadzie ub.r. na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje ruchu na smart tv) odwiedziło 10,11 mln polskich użytkowników, czyli 34,06 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na nim średnio 6 godzin, 21 minut i 22 sekundy, co dało 46,15 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo.
Tylko Netflix i player ze spadkiem udziału
Netflix dalej dominuje w tej kategorii: z pozostałych platform tylko Max, Disney+ i Prime Video przekroczyły pułap 3 mln użytkowników, a jeśli chodzi o udział w łącznym czasie jedynie Max zanotował wynik dwucyfrowy. Równocześnie Netflix nie osiąga już wzrostów: liczba jego użytkowników ustabilizowała się na pułapie 10-11 mln, a średni czas korzystania w ostatnich miesiącach przekroczył sześć godzin.
CZYTAJ TEŻ: Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu. Allegro zyskało więcej od Temu
W listopadzie udział Netfliksa z łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo zmalał miesiąc do miesiąca aż o 2,94 pkt proc. To jedna z trzech witryn w czołowej dziesiątce ze spadkiem w tej statystyce. Wynik Playera zmalał z 4,73 do 3,75 proc., a Prime Video - z 5,69 do 4,23 proc. Przy czym ta pierwsza platforma od czerwcowej premiery Maksa nie ma już na wyłączność wielu produkcji premium.
46,15 proc. to zarazem najgorszy wynik Netfliksa od maja ub.r., gdy w Mediapanelu wprowadzono ten wskaźnik (w związku ze zmianami w badaniu od kwietnia do czerwca br. nie podawano danych witryn tematycznych). Platforma regularnie notował ok. 50 proc. udziału (w sierpniu ub.r. aż 55,76 proc.), a poprzednio najgorzej wypadła w październiku ub.r. - 48,94 proc.
Rekordowo długo na Maksie
Na drugiej pozycji umocnił się Max (Warner Bros. Discovery). W listopadzie jego udział w łącznym czasie korzystania zwiększył się miesiąc do miesiąca z 11,39 do 12,86 proc., ponieważ przy spadku liczby użytkowników z 3,92 do 3,38 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 4 godzin, 4 minut i 22 sekund do 5 godzin, 17 minut i 29 sekund. Latem platforma przyciągała odwiedzającego na ok. 3 godziny miesięcznie.
Udział TVP VOD zwiększył się z 7,06 do 7,34 proc., a Disney+ - z 5,47 do 6,76 proc. Dużo większe wzrosty osiągnęły dwie platformy z dolnej części rankingu. Wynik Sweet.tv poszedł w górę z 1,62 do 3,03 proc., a SkyShowtime - z 1,16 do 1,7 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Sweet.tv co prawda zanotował spadek liczby użytkowników z 733,1 do 613 tys., ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 3 godzin, 5 minut i 38 sekund do 6 godzin, 53 minut i 12 sekund. W tej drugiej statystyce platforma jest na czele całego zestawienia.
Dołącz do dyskusji: Netflix najsłabszy w Polsce od dawna. Kilka platform z dużymi wzrostami
Nie ma czegoś takiego jak tvp. To po pierwsze. Nie dla MAX. Nie dla tvn i wszystkiego z tą marką związanego.