Media Expert wydaje na reklamy więcej niż Temu (raport)
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal za listopad 2024 r.
W listopadzie br. odnotowano 90,9 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3205 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,85 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,26 sekundy (9,89 sekund dla kreacji typu display i 7,36 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45 proc. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,82 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,48 proc.
Media Expert przed Temu
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (39,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w listopadzie wyniósł 43,9 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,60 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 47,89 proc.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,1% proc.oraz Clothing and accessories (5,95 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,5 proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w listopadzie została marka Media Expert, która wygenerowała 4,66 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 82,42 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,85 mld kontaktów i 81,18 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (3,31 mld kontaktów i zasięg na poziomie 82,45 proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Erli, który odnotował 0,82 mld kontaktów reklamowych.
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 6,4 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,36 proc. udziału, natomiast podium zamyka Apart (3,52 proc. udziału).
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
Farmaceutyki najaktywniejsze w telewizji
W listopadzie w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,66 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,51 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 21,3 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,45 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (14,59 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 21,2 proc. oraz 91,94 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (10,32 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15 proc. i zasięg – 91,44 proc.).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w listopadzie była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,88 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,81% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,86 mld kontaktów reklamowych i 86,59 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,91 mld kontaktów i 80,20 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,71 mld kontaktów reklamowych i 81,32 proc. zasięgu w populacji 7-75.
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,07 proc. - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 3,06 proc. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,60 proc.
W radiu najwięcej branży “Trade”
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w listopadzie była branża „Trade” (12,99 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,24 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,40 mld kontaktów reklamowych).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w listopadzie była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,37 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,86 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,63 mld kontaktów reklamowych, 86,13 proc. zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,86 mld kontaktów, 83,56 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,36 mld kontaktów i 82 proc. zasięgu).
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w listopadzie marka Media Expert (13,48 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,88 proc.) oraz oponeo.pl (2,48 proc.).
Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w listopadzie 2024 w internecie, telewizji oraz radiu.
Dołącz do dyskusji: Media Expert wydaje na reklamy więcej niż Temu (raport)