4,6 mln widzów meczu Legii Warszawa z Realem Madryt, TVP1 wygrała z konkurencją
Drugi mecz Ligii Mistrzów Legii Warszawa z Realem Madryt oglądało średnio 4,27 mln osób w TVP1 i 359 tys. w Canal+. Publiczna Jedynka w czasie emisji spotkania wygrała walkę o widzów ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Rewanżowy mecz Ligii Mistrzów między Legią Warszawa a Realem Madryt zaczął się w środę, 2 listopada br. o godz. 20.45. W Polsce spotkanie transmitowały dwie stacje: publiczna Jedynka oraz płatny kanał Canal+. Mecz zakończył się remisem 3:3.
Średnia widownia transmisji w TVP1 wyniosła 4,27 mln osób, co przełożyło się na 27,48 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie Canal+ mecz oglądało dodatkowe 359 tys. osób, co dało tej stacji 2,33 proc. udziału. Zatem łączna widownia spotkania Legia Warszawa-Real Madryt wyniosła 4,63 mln osób (29,81 proc. udziału).
Mecz Legia Warszawa-Real Madryt |
Wszyscy 4+ |
|||
Stacja |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
20:40:43 |
22:37:21 |
4 268 739 |
27,48% |
Canal+ |
20:40:09 |
22:42:36 |
359 278 |
2,33% |
Średnio: |
4 628 017 |
29,81% |
Z kolei pierwszy mecz Legii z Realem (zakończony wygraną hiszpańskiego klubu 5:1) śledziło średnio na obu antenach 4,49 mln osób (4,19 mln w TVP1 i 294 tys. w Canal+). Odbył się on we wtorek 18 października br.
TVP1 w paśmie nadawania meczu Legia Warszawa-Real Madryt wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 18,71 proc., nadająca w tym czasie „Na dobre i na złe”, „Na sygnale” i początek filmu „Jak ona to robi?”. Trzeci był TVN (7,76 proc.; „Na Wspólnej”, „Singielka” i „Azja Express”), a czwarty - Polsat (5,91 proc.; „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” i „Rinke za kratami”).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
TVP1 - Mecz Legia Warszawa-Real Madryt |
4 268 739 |
27,48% |
TVP2 |
2 906 012 |
18,71% |
TVN |
1 205 792 |
7,76% |
Polsat |
917 873 |
5,91% |
Z kolei pierwszy pojedynek polskiego klubu w piłkarskiej Lidze Mistrzów 2016/2017 rozegrany z Borussią Dortmund w środę 14 września br. oglądało 2,84 mln osób w TVP1, co dało tej stacji prawie 20 proc. udziału w rynku. Widownia tego spotkania w Canal+ wyniosła dodatkowe 220 tys. osób (1,5 proc. udziału).
Mecze Ligi Mistrzów w sezonie 2016/2017 pokazują kanały nc+. Wybrane spotkania (w tym wszystkie mecze Legii Warszawa) transmitowane są również w TVP1.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.
Dołącz do dyskusji: 4,6 mln widzów meczu Legii Warszawa z Realem Madryt, TVP1 wygrała z konkurencją
Czy poza meczami TVP ma jakiś pomysł na wygrywanie z konkurencją?