SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski gigant odzieżowy sprzedaje więcej w internecie. Sinsay rośnie jak na drożdżach

W zeszłym kwartale finansowym koncern odzieżowy LPP zwiększył sprzedaż o 20 proc., przy czym w e-commerce dynamika sięgnęła 36 proc. Zdecydowanie najmocniej rośnie sieć Sinsay, która ma już ponad 1,2 tys. sklepów. Wyniki firmy okazały się niższe od oczekiwań rynku kapitałowego.

Sklep Sinsay, fot. materiały prasowe LPP Sklep Sinsay, fot. materiały prasowe LPP

Grupa LPP w kwartale rozrachunkowym od sierpnia do października 2024 roku wypracowała 5,21 mld zł wpływów sprzedażowych, o 19,8 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce nastąpił wzrost o 18,3 proc. do 2,21 mld zł, a na rynkach zagranicznych - o 24,9 proc. do 2,84 mld. Natomiast sprzedaż poprzez agentów zakupowych zmalała o 22,2 proc. do 162 mln zł.

Rynek spodziewał się jeszcze więcej. Średnia prognoz analityków pytanych przez PAP Biznes to 5,434 mld zł.

Sprzedaż napędzana w internecie

W sklepach stacjonarnych grupy LPP sprzedaż zwiększyła się w minionym kwartale o 19,4 proc., a w ujęciu like-for-like, czyli porównywalnej liczbie placówek - o 7,5 proc.

Natomiast sprzedaż internetowa podskoczyła o 35,7 proc. do 1,39 mld zł. - Dzięki rozwojowi aplikacji mobilnych i szerszej ofercie produktowej dedykowanej sklepom internetowym - wskazano w raporcie firmy. W zeszłym kwartale e-commerce stanowił 26,7 proc. łącznych przychodów grupy LPP, wobec 23,6 proc. rok wcześniej.

Ponad 1,2 tys. sklepów Sinsay

Na szyld Sinsay przypada już ponad połowa łącznych przychodów grupy LPP. W zeszłym kwartale wpływy jej sklepów podskoczyły r/r o 43,3 proc. do 2,69 mld zł. Przychody Reserved zwiększyły się o 10,3 proc. do 1,41 mld zł, House - o 9,4 proc. do 315 mln zł, zaś Cropp i Moohito zanotowały niewielkie spadki.

Na koniec października br. grupa LPP miała 2 574 sklepów stacjonarnych, o 358 więcej niż rok wcześniej. Prawie cały te wzrost przypadł na Sinsay, gdzie liczba placówek handlowych poszła w górę z 907 do 1 230.

Reserved zanotował zaś wzrost z 362 do 365 sklepów, Cropp - z 352 do 374, House - z 354 do 371, a Mohito - z 231 do 243.

Więcej na logistykę i marketing

Kwartalne koszty operacyjne grupy LPP sięgnęły 2,1 mld zł, po wzroście r/r o 31 proc. W przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej zwiększyły się o 10,6 proc. do 317 zł miesięcznie, a ich udział w przychodach sprzedażowych wzrósł z 36,8 do 40,2 proc.

- Wzrost ten wynikał głównie z wyższych r/r kosztów wynagrodzeń w sklepach stacjonarnych oraz kosztów otwarć nowych salonów, a także budowania skali operacyjnej dwóch kolejnych magazynów do obsługi e-commerce. Dodatkowo wzrost r/r kosztów to wynik wyższych kosztów transportu (większy wolumen towarów) oraz wyższych r/r wydatków na performance marketing - wyliczono w sprawozdaniu.

Nakłady inwestycyjne firmy w minionym kwartale wyniosły 519 mln zł, o 79 proc. więcej niż rok wcześniej. W obszarze logistyki takie wydatki poszybowały z 1 do 153 mln zł, jeśli chodzi o IT - z 12 do 58 mln, a w sklepach stacjonarnych - z 262 do 297 mln.

Grupa LPP wypracowała 1,16 mld zł zysku EBITDA, 731 mln zł zysku operacyjnego i 577 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 1,16 mld zł, 802 mln zł i 575 mln zł. Analitycy pytani przez PAP Biznes spodziewali się w zeszłym kwartale 1,3 mld zł zysku EBITDA i 867,9 mln zł operacyjnego.

A jak jest w bieżącym kwartale? Firma podała, że od 28 listopada do 2 grudnia, czyli w trakcie promocji na Black Week, jej sprzedaży wzrosła r/r o 16 proc. w walutach stałych. W internecie dynamika sięgnęła 28 proc., a w sklepach stacjonarnych było to 7 proc.

Natomiast od 1 listopada do 10 grudnia dynamika sprzedaży w walutach stałych wyniosła 22,4 proc.

Dołącz do dyskusji: Polski gigant odzieżowy sprzedaje więcej w internecie. Sinsay rośnie jak na drożdżach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl