SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Drożeją reklamy w stacjach Polsatu

Biuro reklamy Polsat Media prezentuje swoim klientom i agencjom mediowy nowe zasady sprzedaży reklam, które obowiązywać będą w 2025 roku. Szykują się dwucyfrowe podwyżki cen - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. 

Z informacji, do których dotarliśmy wynika, że ceny reklam w Polsacie zdrożeją od stycznia 2025 roku o 10 proc., a w jego kanałach tematycznych - o 7,5 proc. Oczekiwany od reklamodawców poziom wydatków na digital ma wynosić 15,25 proc.

Rzecznik prasowy Polsatu, Tomasz Matwiejczuk nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące polityki handlowej obowiązującej w przyszłym roku. 

Warto przypomnieć, że podwyżki wprowadzone przez Polsat Media na rok 2024 wynosiły 15 proc. dla reklamodawców Polsatu i 175 proc. - dla kanałów tematycznych.

W Telewizji Polskiej i jej kanałach tematycznych koszt dotarcia wzrośnie od przyszłego roku od 2 proc. do 15,5 proc. - w zależności od tego, ile dany reklamodawca wyda na reklamę na jej antenach. Z kolei w kanałach obsługiwanych reklamowo przez TVN Media podwyżka wyniesie od 9 proc. do 20 proc., w zależności od pakietu. 

Ile Telewizja Polsat zarabia z reklam

W trzecim kwartale 2024 roku segment mediowy grupy Cyfrowy Polsat wypracował 546 mln zł, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Jego wpływy zmalały rok do roku pierwszy raz od kilku kwartałów. Ten spadek nastąpił, mimo że wpływy firmy z reklamy i sponsoringu telewizyjnego w zeszłym kwartale zwiększyły się r/r o 3 proc. do 297 mln zł.

Dynamika i tak była ponad dwa razy niższa niż całego rynku reklamy telewizyjnej, który urósł o 7,5 proc. do 1,09 mld zł (według wstępnych danych Publicis Groupe). W konsekwencji udział Telewizji Polsat w tym rynku zmalał z 28,9 do 27,6 proc.

CZYTAJ TEŻ: Więcej prądu i zysku w Cyfrowym Polsacie. Koszty w dół

Podobne tendencje były w pierwszych trzech kwartałach br. Przychody reklamowo-sponsoringowe Telewizji Polsat zwiększyły się o 5,2 proc. do 965 mln zł, zaś przy wzroście całego rynku o 7,3 proc. do 3,45 mld zł jej udział zmalał z 28,5 do 28 proc.

Polsat ma coraz mniejszy udział w rynku reklamy tv, ponieważ tak jak pozostali dwaj najwięksi nadawcy traci swoją pozycję pod względem oglądalności. W minionym kwartale miał 21,7 proc. udziału w widowni, na co złożyło się 6,7 proc. głównego Polsatu i 15 proc. stacji tematycznych, bez tych działających w modelu partnerskim. Rok wcześniej wynik nadawcy wynosił 22,2 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Udział stacji TVN Warner Bros. Discovery zmalał r/r z 23,3 do 23,1 proc., a Telewizji Polskiej - z 20,4 do 18,6 proc. Za to wynik kanałów innych nadawców dostępnych w tv naziemnej poszedł w górę z 8,3 do 10,6 proc., a pozostałych stacji dystrybuowanych tylko satelitarnie i kablowo - z 25,8 do 26 proc.

Dołącz do dyskusji: Drożeją reklamy w stacjach Polsatu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dariusz
Polsat: czekamy na info na temat Instytutu Dobrej Śmierci.
0 3
odpowiedź