Press Service z 23 mln zł wpływów i 2,8 mln zł zysku
W ub.r. spółka Press Service Monitoring Mediów osiągnęła wzrost przychodów o 13,3 proc. do 23,03 mln zł i zysku netto z 1,23 do 2,84 mln zł.
2020 to kolejny rok z rzędu, w którym wyniki finansowe Press Service Monitoring Mediów zwiększyły się. W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 10 proc. do 20,34 mln zł oraz zysku netto z 584,1 tys. zł do 1,23 mln zł, do czego przyczyniło się m.in. przejęcie na początku 2019 roku konkurencyjnej spółki Newton Media.
Press Service oferuje usługi z zakresu monitoringu internetu (w tym social mediów), prasy, radia i telewizji ze źródeł polskich i zagranicznych, jako swoje specjalności podaje audyty, raporty i newslettery medialne. Jej głównymi klientami są agencje public relations oraz duże firmy.
Koszty Press Service 8 proc. w górę
Wydatki operacyjne firmy w ub.r. zwiększyły się o 7,6 proc. - z 19,99 do 21,51 mln zł. Nakłady na wynagrodzenia wzrosły minimalnie (z 10,861 do 10,867 mln zł), a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,287 do 2,294 mln zł.
W ub.r. firma zatrudniała etatowo 144 osoby, o sześć mniej niż w 2019 roku. Po wybuchu epidemii nie skorzystała z żadnych tarcz pomocowych dla przedsiębiorców.
Koszty usług obcych poszły w górę z 5,25 do 6,81 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 827,8 do 856,8 tys. zł. Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 597,4 do 557,6 tys. zł, a na amortyzację - ze 168,1 do 130,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe przychody operacyjne Press Service zwiększyły się z 2,06 do 2,82 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 944,7 tys. zł do 1,27 mln zł.
Wpływy finansowe poszły w górę z 5,9 do 419,1 tys. zł (głównie dzięki 332,9 tys. zł otrzymanych dywidend), a koszty finansowe skurczyły się z 30,8 do 0,4 tys. zł.
2,84 mln zł zysku na dywidendę
Wyniki zyskowności Press Service wyraźnie się zwiększyły. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 343,4 tys. zł do 1,52 mln zł, zysk brutto - z 1,43 do 3,45 mln zł, a zysk netto - z 1,23 do 2,84 mln zł.
Udziałowcy firmy w połowie sierpnia na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że jej cały zeszłoroczny zysk netto otrzymają jako dywidendę. W listopadzie ub.r. przekazano im już 1 mln zł zaliczki.
Dołącz do dyskusji: Press Service z 23 mln zł wpływów i 2,8 mln zł zysku