Lifestyle: kanały TVN-u tracą, a stacje Polsatu zyskują
W maju br. liderami oglądalności wśród kanałów lifestylowych były stacje TVN Turbo i TVN Style, ale obie zanotowały spadki, tak jak większość kanałów w zestawieniu. W górę poszła natomiast oglądalność stacji Polsatu.
Wśród ogółu widzów pierwsze miejsce w zestawieniu kanałów lifestylowych przypadło w maju br. skierowanej do mężczyzn stacji TVN Turbo z udziałem w rynku wynoszącym 0,39 proc., która w porównaniu do maja ub.r. zanotowała spadek o 8,2 proc. Na drugim miejscu znalazł się kobiecy kanał TVN Style (rok temu był liderem zestawienia), który miał udział na poziomie 0,35 proc. po spadku o 23,7 proc.
Trzeci był Polsat Play, którego udział w rynku wzrósł o 35,8 proc. do 0,2 proc. Mimo że tracił on w całym miesiącu do TVN Turbo 0,19 pkt proc., to w maju zdarzył się dzień (było to 13 maja), w którym jego średni dobowy udział, wynoszący 0,35 proc. był wyższy od udziału konkurenta z Grupy TVN (0,32 proc.).
Zyskała też telewizja Polsat Cafe znajdująca się na czwartym miejscu. Jej udział poszedł do góry o 57,4 proc. do 0,16 proc. i był to największy wzrost w zestawieniu.
Oprócz kanałów Polsatu wzrost w rankingu dotyczył też tylko kanału Domo, którego udział wzrósł o 5,3 proc. do 0,02 proc. Natomiast największy spadek w rankingu dotknął stację Fashion, której oglądalność poszła w dół o 55,3 proc. Miała ona w maju br. 0,02 proc. udziału, a pod względem średniej widowni była na ostatnim miejscu w zestawieniu.
Wszyscy 4+ | ||||
maj | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 23 520 | 0,425 | 23 545 | 0,39 |
TVN Style | 25 191 | 0,456 | 20 969 | 0,348 |
Polsat Play | 8 174 | 0,148 | 12 135 | 0,201 |
Polsat Cafe | 5 607 | 0,101 | 9 572 | 0,159 |
Zone Club | 10 120 | 0,183 | 7 120 | 0,118 |
Discovery T&L | 6 303 | 0,114 | 5 294 | 0,088 |
BBC Lifestyle | 5 341 | 0,097 | 4 174 | 0,069 |
kuchnia.tv | 3 828 | 0,069 | 3 091 | 0,051 |
Domo | 1 073 | 0,019 | 1 236 | 0,02 |
Fashion | 2 110 | 0,038 | 1 038 | 0,017 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,65 proc. udziału i zanotował spadek o 2,8 proc. Dalej uplasowały się: TVN Style (0,45 proc., spadek o 22,7 proc.) oraz Polsat Play (0,25 proc.; wzrost o 33,5 proc.)
Największy wzrost udziału w zestawieniu (o 56 proc.) zanotowała stacja Polsat Cafe, a spadek (o 50 proc.) – Fashion.
16-49 | ||||
maj | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 15 801 | 0,671 | 16 647 | 0,652 |
TVN Style | 13 722 | 0,582 | 11 489 | 0,45 |
Polsat Play | 4 353 | 0,185 | 6 294 | 0,247 |
Polsat Cafe | 2 940 | 0,125 | 4 971 | 0,195 |
Zone Club | 5 644 | 0,24 | 3 758 | 0,147 |
BBC Lifestyle | 2 733 | 0,116 | 2 557 | 0,1 |
Discovery T&L | 3 553 | 0,151 | 2 294 | 0,09 |
kuchnia.tv | 1 891 | 0,08 | 1 112 | 0,044 |
Domo | 867 | 0,037 | 836 | 0,033 |
Fashion | 1 228 | 0,052 | 663 | 0,026 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Lifestyle: kanały TVN-u tracą, a stacje Polsatu zyskują