SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Lekarze” wygrali z Tomaszem Lisem, 26 mln zł z reklam

Drugi sezon „Lekarzy” oglądało średnio 2,8 mln widzów. W porównaniu do pierwszej edycji serial zanotował spadek widowni, ale TVN w czasie emisji produkcji była liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 26,2 mln zł.

Średnia widownia drugiej odsłony serialu TVN „Lekarze” (emitowanej w okresie od 25 lutego do 27 maja br., w poniedziałki o godz. 21.30) wyniosła 2,77 mln osób, co przełożyło się na 20,28 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 21,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się czwarty odcinek drugiego sezonu „Lekarzy”, pokazany 18 marca br. Oglądało go 3,16 mln widzów.

W porównaniu do pierwszej serii, pokazywanej jesienią ub.r., medyczna produkcja straciła 280 tys. widzów. Wówczas średnia widownia serialu wyniosła 3,05 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,10 proc. oraz 23,93 proc. udziału (więcej na ten temat).

Produkcja jednak aż o 950 tys. widzów miała wyższą widownię niż nadawany rok temu w tym paśmie program „Szymon na żywo”, który śledziło tylko 1,82 mln osób, a jego udział wynosił 13,48 proc. i 15,16 proc. (dowiedz się więcej).

W paśmie nadawania „Lekarzy” TVN była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat z wynikiem na poziomie 17,38 proc., nadający wówczas filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (17,07 proc.; kulisy „M jak miłość” oraz program „Tomasz Lis na żywo”), a czwarta - TVP1 (7,76 proc.; „Teatr TV”, serial „Downton Abbey” oraz film dokumentalny). Natomiast w grupie komercyjnej stacja TVN przegrała z Polsatem.

Wpływy z reklam przy emisji drugiej serii serialu wyniosły 26,2 mln zł i w porównaniu do pierwszej transzy odcinków były one niższe o 3,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Lekarze” opowiadają o losach medyków pracujących w szpitalu Copernicus w Toruniu. Główną bohaterką produkcji jest Alicja Szymańska (Magdalena Różczka) młoda i ambitna chirurg, która rozpoczyna pracę właśnie w tym szpitalu. W obsadzie znaleźli się jeszcze m.in. Danuta Stenka, Paweł Małaszyński, Szymon Bobrowski, Jacek Koman i Kasia Bujakiewicz. Scenariusz serialu napisali Andrzej Staszczyk, Justyna Stefaniak oraz Marek Kreutz, a wyreżyserowali go Filip Zylber i Marcin Wrona.


serial "Lekarze", fot. TVN

W kwietniu br. ruszyły zdjęcia do trzeciej serii „Lekarzy”, która na antenie TVN pojawi się w jesienią br. (więcej na ten temat). Stacja planuje już czwarty sezon medycznej opowieści (dowiedz się więcej).


Oglądalność „Lekarzy” odcinek po odcinku (dane TVN)

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

2013-02-25

2 899 478

20,40%

2013-03-04

2 638 321

18,90%

2013-03-11

2 978 637

21,60%

2013-03-18

3 160 120

23,50%

2013-03-25

2 798 120

20,30%

2013-04-08

2 534 392

17,50%

2013-04-15

2 679 587

20,20%

2013-04-22

2 662 674

20,70%

2013-04-29

2 546 282

19,20%

2013-05-06

2 651 173

19,10%

2013-05-13

2 814 752

21,20%

2013-05-20

2 776 006

20,20%

2013-05-27

2 810 814

21,10%

Średnio:

2 766 452

20,28%


Konkurencja w czasie emisji serialu

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Lekarze

2 766 452

20,28%

21,22%

Polsat

2 370 446

17,38%

22,31%

TVP2

2 328 619

17,07%

13,21%

TVP1

1 058 872

7,76%

5,79%

Dołącz do dyskusji: „Lekarze” wygrali z Tomaszem Lisem, 26 mln zł z reklam

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nicko
W komercyjnej przegrali z Polsatem. To najważniejsze zdanie z artykułu.
0 0
odpowiedź
User
nicko
W komercyjnej przegrali z Polsatem.
0 0
odpowiedź
User
nicko
W komercyjnej przegrali z Polsatem.
0 0
odpowiedź