SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Lekarze” pokonali konkurencję i przynieśli 30 mln zł z reklam

Trzecią edycję „Lekarzy” średnio oglądało 2,72 mln osób, czyli o 330 tys. mniej niż nadawaną rok temu pierwszą serię. Serial zapewnił TVN pozycję lidera rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 30,1 mln zł.

Telewizja TVN trzecią serię „Lekarzy” pokazywała w poniedziałki o godz. 21.30, w okresie od 2 września do 25 listopada br. Średnia widownia trzynastu odcinków serialu wyniosła 2,72 mln osób, co przełożyło się na 20,12 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dla porównania, pokazywaną jesienią ub.r., premierową odsłonę serialu oglądało o 330 tys. widzów więcej. Wówczas średnia widownia „Lekarzy” wyniosła 3,05 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,10 proc. oraz 23,93 proc. udziału (więcej na ten temat).

Nieco większą widownię miała też pokazywana wiosną br. druga edycja serialu. Wtedy „Lekarzy” śledziło średnio 2,77 mln oglądających, co przełożyło się odpowiednio na 20,28 proc. oraz 21,22 proc. udziału (zobacz te dane).

W paśmie nadawania „Lekarzy” stacja TVN była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 18,67 proc., nadająca w tym czasie kulisy serialu „M jak miłość” i program „Tomasz Lis na żywo” (wyjątkowo 2 września br. pokazana została gala jubileuszowa „1000 razy M jak miłość”). Z kolei za TVN uplasowały się: Polsat (16,33 proc.; filmy fabularne z cyklu „Megahit”) oraz TVP1 (tylko  4,29 proc.; filmy fabularne, „Teatr TV”, serial „Homeland” oraz cykl „Wielki Test z Historii”).

W grupie komercyjnej liderem także była stacja TVN, ale tuż za nią uplasował się Polsat. Kolejne miejsca zajęły Dwójka oraz Jedynka.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN - Lekarze 3

2 721 601

20,12%

21,27%

TVP2

2 525 460

18,67%

13,65%

Polsat

2 209 734

16,33%

21,14%

TVP1

579 851

4,29%

3,21%


Wpływy reklamowe z trzeciej edycji serialu wyniosły 30,09 mln zł. W porównaniu do pierwszej serii wzrosły one o ok. 800 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„Lekarze” opowiadają o losach medyków pracujących w szpitalu Copernicus w Toruniu. W obsadzie są m.in. Magdalena Różczka, Danuta Stenka, Paweł Małaszyński, Szymon Bobrowski, Jacek Koman i Katarzyna Bujakiewicz. 1 października br. rozpoczęły się zdjęcia do czwartego sezonu produkcji, który widzowie zobaczą wiosną 2014 roku (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: „Lekarze” pokonali konkurencję i przynieśli 30 mln zł z reklam

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
ten serial strasznie nudny jest i jak widac traci widzowz powodu prostego ludzie zaczynaja sie tym serialem nudzic ,niech lepjej zakoncza tego gniota tak jak przepis na zycie zakonczono
0 0
odpowiedź
User
Tomik
Pierwsza seria "Lekarzy" mi się nawet podobała. Niestety z każdą serią serial staje się coraz bardziej nudny i brakuje pomysłów na udany scenariusz. Za dużo gadania, za mało działania na planie filmowym. Toruń to nie tylko Bydgoskie i Starówka a niestety wyłącznie na tych dzielnicach film promuje miasto. Polecam od siebie najpiękniejsze moim zdaniem toruńskie pełne zieleni parku i lasków toruńskie osiedle "Na Skarpie".

Mieszkaniec Torunia
0 0
odpowiedź
User
Kasia
A ja nie mogę się już doczekać kolejneg sezonu "Lekarzy". Mam nadzieję, że będzie już na wiosnę!!! :)
0 0
odpowiedź