SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Henkel nagrodzony za najlepszą międzynarodową strategię PR

Już po raz czwarty prestiżowy niemiecki magazyn PR Report nagrodził najlepszych menadżerów oraz najlepsze kampanie Public Relations przeprowadzone w niemieckojęzycznej części Europy.

W kategorii „Najlepsza Międzynarodowa Strategia PR” zwyciężył organizowany przez Henkla konkurs Henkel Art.Award.

Henkel Art.Award. jest skierowany do twórców z 28 państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji Centralnej. Koncentruje się na trzech dziedzinach sztuki nowoczesnej: rysunku, fotografii i wzornictwie eksperymentalnym. Co trzy lata każda z nich jest przedmiotem rywalizacji artystów. Poza gratyfikacją finansową, zwycięzca zostaje uhonorowany wystawą prac w swojej ojczyźnie. Tegoroczna, piąta edycja, będzie poświęcona fotografii.

Oprócz walorów artystycznych, konkurs ma umożliwić wzajemne poznanie się narodów w Europie oraz przyczynić się do ich integracji europejskiej. Dotychczasowe działania Henkla przynoszą wymierne efekty, czego dowodem jest rosnąca z roku na rok liczba uczestników konkursu. Podczas zeszłorocznej edycji napłynęło ponad 300 prac.

Idea Konkursu Henkel Art.Award. zyskała uznanie w oczach 22 członków jury - magazynu PR Report. Podczas gali w Berlinie wręczono 22 wyróżnienia w 21 kategoriach. Jury dokonało wyboru spośród 301 nominacji. „Zwycięstwo w kategorii Najlepsza Międzynarodowa Strategia PR to dla nas ogromny zaszczyt, a zarazem uznanie dla naszej strategii komunikacyjnej w niemieckojęzycznej części Europy. Idea konkursu pokazuje, jak ogromną rolę w transgranicznej i międzynarodowej komunikacji odgrywają oddziały regionalne Henkla” - powiedziała Sabine Schauer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Henkla na Europę, kraje Bliskiego Wschodu i Afrykę.

 „Konkurs Art.Award. może być bardzo interesującym doświadczeniem dla naszych, polskich artystów. Stwarza im szansę zaistnienia w międzynarodowym środowisku artystycznym i zaprezentowania swoich prac szerszej publiczności, nie tylko w Polsce ale też w Europie” – powiedziała Dorota Strosznajder, rzecznik prasowy Henkla w Polsce.

Tematem tegorocznego, właśnie ogłoszonego konkursu, jest szeroko rozumiana fotografia. Organizatorzy nie narzucają ani tematycznych ani formalnych ograniczeń uczestnikom. Nadsyłane prace mogą reprezentować takie nurty współczesnej fotografii jak: dokument, reportaż, portret, architektura, reklama, moda, natura, krajobraz, fotografia eksperymentalna czy akt.

Pierwsze eliminacje odbędą się na poziomie ogólnopolskim. Spośród nadesłanych do 23 czerwca zgłoszeń, na przełomie czerwca i lipca krajowe jury wytypuje prace pięciu artystów, które zostaną wystawione do etapu europejskiego. Główną nagrodą dla zwycięzcy Henkel Art.Award. 2006 będzie 5000 euro oraz wystawa w Wiedniu. O przyznaniu głównej nagrody w listopadzie br. zadecyduje międzynarodowe jury.

W zeszłym roku ukoronowaniem polskiego etapu konkursu Henkel Art.Award., poświęconego rysunkowi współczesnemu, była wystawa prac pt. „Polska sztuka jedzie do Wiednia”, zorganizowana w nietypowym miejscu - pociągu relacji Warszawa – Wiedeń. Przez 6 tygodni pasażerowie pociągu EuroCity „Sobieski” mieli okazję oglądać reprodukcje 15 prac pięciu polskich finalistów.

Dołącz do dyskusji: Henkel nagrodzony za najlepszą międzynarodową strategię PR

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl