Grupa RASP przed Wirtualną Polską, TikTok ze spadkiem. Zmiany w Mediapanelu miesiąc później
W maju br. strony i aplikacje Grupy Ringier Axel Springer Polska wyprzedziły pod względem zasięgu Grupę Wirtualna Polska, a więcej użytkowników od każdego z tych wydawców miała Grupa Polsat-Interia. Wprowadzenie w Mediapanelu zmian, które wyeliminują mechanizmy autopromocyjne stosowane przez część wydawców, przesunięto na lipiec.
Według badania Mediapanel w maju br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,73 mln polskich internautów, co dało 96,7 proc. zasięgu. Każdy spędził w nich średnio 19 godzin, 19 minut i 9 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,42 mln użytkowników, 95,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 10 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Z kolei Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) miesiąc do miesiąca zanotowała spadek liczby odwiedzających z 25 do 24,71 mln oraz średniego czasu korzystania z 23 godzin, 12 minut i 17 sekund do 23 godzin, 7 minut i 28 sekund.
Trzecią pozycję utrzymała Grupa Polsat-Interia, mimo spadku z 20,91 do 20,46 mln użytkowników oraz z godziny, 18 minut i 13 sekund do godziny, 14 minut i 2 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast na czwarte miejsce awansowała Grupa Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmalała nieznacznie (z 20,4 do 20,31 mln), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 55 minut i 52 sekund do godziny, 59 minut i 3 sekund.
Grupa RASP wysunęła się nad Grupę Wirtualna Polska, w której liczba użytkowników zmalała z 20,85 do 20,24 mln, a przeciętny czas korzystania - z 2 godzin, 18 minut i 40 sekund do 2 godzin, 16 minut i 16 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
TikToka odwiedziło w maju 12,85 mln polskich internautów, spędzając średnio po 18 godzin, 48 minut i 58 sekund. Miesiąc wcześniej platforma zanotowała 13,29 mln użytkowników oraz 17 godzin, 31 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Spadek zanotowała też platforma Temu (zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco): z 14,74 do 14,22 mln użytkowników, przy wzroście średniego czasu spędzonego przez każdego z 36 minut i 46 sekund do równych 40 minut.
Zmiany w Mediapanelu od lipca
Miesiąc temu odpowiadające za Mediapanel firmy PBI i Gemiu zapowiedziały, że w badaniu zostaną wprowadzone zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności.
- Do momentu wypracowania rozwiązania (co powinno nastąpić od wyników za czerwiec br.) zawieszamy prezentowanie w zagregowanych miesięcznych wynikach rankingów domen oraz udostępnianie rankingów dla kategorii tematycznych i funkcjonalnych. Obecnie rankingi mogą nie odzwierciedlać rzeczywistej pozycji danego serwisu - poinformowano. Teraz PBI i Gemius zapowiadają, że zmiany w Mediapanelu będą obowiązywać od początku lipca.
CZYTAJ TEŻ: Szef Gazeta.pl zakwestionował wyniki Grupy Polsat-Interia. Ostra riposta Witwickiego
Netflix ze spadkiem na komputerach
Tylko na komputerach witryny i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 21,35 mln internautów (71,86 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 godziny, 33 minuty i 9 sekund. Meta Platforms zanotowała 11,9 mln użytkowników oraz 3 godziny, 15 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Wirtualna Polska - 9,43 mln odwiedzających, 31,75 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 6 minut i 28 sekund średniego czasu.
W porównaniu do kwietnia Netflix zanotował spadek liczby użytkowników z 2,77 do 2,67 mln oraz przeciętnego czasu spędzonego przez każdego z 8 godzin, 24 minut i 29 sekund do 6 godzin, 27 minut i 19 sekund.
Na smartfonach i tabletach liczba internautów w serwisach i aplikacjach Grupy Google zwiększyła się z 25,21 do 25,23 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 17 godzin, 59 minut i 29 sekund do 18 godzin, 8 minut i 36 sekund.
Natomiast Meta Platforms zanotowała spadek z 22,34 do 22,09 mln odwiedzających, Grupa Polsat-Interia - z 19,73 do 19,1 mln, Grupa RASP - z 19,07 do 18,91 mln, a Grupa Wirtualna Polska - z 18,94 do 18,35 mln.
Spadki przeważają też wśród czołowych aplikacji mobilnych. W aplikacji Google liczba internautów zmniejszyła się z 20,83 do 20,41 mln, w tej Facebooka - z 18,06 do 17,57 mln, a w tej Messengera - z 17,67 do 17,45 mln.
Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu zdecydowanie na czele pozostaje Allegro, które zanotowało wzrost liczby odwiedzających z 7,94 do 8,07 mln i spadek średniego czasu korzystania z 2 godzin, 12 minut i 37 sekund do 2 godzin, 11 minut i 20 sekund.
Dołącz do dyskusji: Grupa RASP przed Wirtualną Polską, TikTok ze spadkiem. Zmiany w Mediapanelu miesiąc później