SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agorze trudniej bez „Barbie”. Z Radiem ZET rośnie reklama

Latem br. bez hitów takich jak „Barbie” sieć Helios zanotowała spadek sprzedaży biletów o jedną piątą, co pociągnęło w dół przychody grupy Agory o 6 proc. Firma więcej zarobiła za to z reklam. Jej zysk EBITDA zmalał o 23 proc., a strata netto wyniosła 11,5 mln zł.

Film „Barbie”, reż. Greta Gerwig Film „Barbie”, reż. Greta Gerwig

W trzecim kwartale 2024 r. grupa Agora osiągnęła 334,5 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem. Najmocniej wpłynęły na to spadki w kinach Helios: wpływy z biletów zmalały r/r o 21,2 proc. do 56,4 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 10,3 proc. do 35,8 mln zł.

Helios sprzedał 23 proc. mniej biletów

Zeszłego lata w kinach nie było takich hitów frekwencyjnych jak „Barbie” przed rokiem. W konsekwencji Helios w trzecim kwartale br. sprzedał 2,6 mln biletów, o 23,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. - Niższa frekwencja to m.in. efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood, a także wystąpienie „efektu Barbenheimer” w bazie porównawczej z zeszłego roku. Na niską frekwencję wrześniową największy wpływ miała powódź na południu Polski w połowie tego miesiąca - opisano w komunikacie Agory. Ponadto wpływy firmy z produkcji i dystrybucji filmów poszły w dół r/r z 4,3 do 2,7 mln zł.

Przychody ze sprzedaży wydawnictw - czyli „Gazety Wyborczej”, kilku magazynów, książek i płyt - zmalały zaś o 6,3 proc. do 31 mln zł.

CZYTAJ TEŻ: Agora z wnioskiem do skarbówki. Tyle oszczędzi na podatkach

Za to wpływy reklamowe grupy Agora zwiększyły się o 5,2 proc. do 176,3 mln zł. Kwotowo najmocniej urosły przychody z reklamy radiowej - o 13,5 proc. do 75,8 mln zł. - Wpływ na takie odchylenie miało m.in. wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej jako efekt konsolidacji z grupą Eurozet oraz zmiana cenników - podano w sprawozdaniu firmy.

W drugiej połowie czerwca br. Agora, w ramach przysługującej jej opcji put w umowie, przejęła pozostałe 49 proc. udziałów Eurozetu, stając się jedynym właścicielem nadawcy. Zapłaciła spółce SFS Ventures, powiązanej z Media Development Investment Fund, 38,75 mln euro.

- Spadek przychodów z reklamy internetowej o 1,6 proc. do ponad 30 mln zł odnotował segment Internet, o czym zdecydowała niższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird. Wpływy ze sprzedaży reklam wypracowane przez Gazeta.pl były na wyższym poziomie niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W trzecim kwartale 2024 r. nieznacznie spadły również wpływy ze sprzedaży usług reklamowych segmentu Reklama Zewnętrzna - zaznaczyła firma.

Więcej na pracowników

Wydatki operacyjne firmy grupy Agora w zeszłym kwartale były minimalnie wyższe od przychodów - wyniosły 334,9 mln zł, o 0,8 proc. mniej niż przed rokiem. Najmocniej zmalały koszty zużycia materiałów i energii (głównie na druk prasy i książek oraz sprzedaż barową w kinach Helios) oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów - o 13,4 proc. do 31,8 mln zł.

Nakłady na usługi obce spadły o 5,9 proc. do 115,9 mln zł, a na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze wzrosły o 6 proc. do 110 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Dużo wyższy spadek przychodów niż kosztów operacyjnych znacząco pogorszył rentowność grupy Agora. Kwartalny zysk EBITDA zmalał z 56,9 do 43,7 mln zł, marża EBITDA - z 16,2 do 13,1 proc., a wynik operacyjny - z 14,3 mln zł zysku do 0,4 mln zł straty.

Firmie udało się natomiast zmniejszyć stratę netto z 13 do 11,3 mln zł, ponieważ jej koszty finansowe skurczyły się z 31,9 do 10,7 mln zł, przede wszystkim dzięki poprawie wyniku z różnych kursów walutowych z -21 do 3,2 mln zł.

Na koniec września br. grupa Agora dysponowała środkami pieniężnymi i krótkoterminowymi aktywami finansowymi w wysokości 86,7 mln zł. Równocześnie jej zadłużenie brutto z tytułu kredytów i leasingu wyniosło 843,0 mln zł (z czego 603,5 mln zł to zobowiązania z tytułu leasingu wynikające z MSSF 16), a ujęciu netto - 757,3 mln zł.

Na koniec czwartkowej sesji giełdowej za akcję Agory płacono 9,42 zł. To nieco mniej niż przed rokiem, a od początku stycznia br. nastąpił spadek o 17,4 proc.

Przy takim kursie kapitalizacja spółki wynosi 438,8 mln zł. Po publikacji wyników z zeszłego kwartału akcje Agory na początku piątkowych notowań taniały o 5,1 proc.

Dołącz do dyskusji: Agorze trudniej bez „Barbie”. Z Radiem ZET rośnie reklama

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nmh
Szczujnia szoruje po dnie? Oj jak mi przykro :D :D :D
19 12
odpowiedź
User
Wika
Ludzie wolą czytać książki.
9 0
odpowiedź
User
Przyszła dziennikarka
Rozwiązaniem problemów jest połączenie kanałów radiowych 🙂
1 0
odpowiedź