SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

6,6 mln użytkowników stron o modzie i urodzie. To głównie kobiety, osoby młode i dobrze wykształcone

W kwietniu br. serwisy poświęcone modzie i urodzie odwiedziło 6,63 mln polskich internautów, o 690 tys. więcej niż dwa lata wcześniej. Wśród tych użytkowników prawie 60 proc. to kobiety i osoby mające poniżej 35 lat, trzy czwarte ma średnie lub wyższe wykształcenie, a dwie trzecie mieszka w miastach.

Strony dotyczące mody i urody w kwietniu br. przyciągnęły 6,63 mln internautów. To o 602,3 tys. mniej niż rok wcześniej, kiedy takie serwisy odwiedziło aż 7,24 mln użytkowników, natomiast o 687,5 tys. więcej niż w kwietniu 2012 roku, gdy zanotowały 5,95 mln użytkowników - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Strony o modzie i urodzie najczęściej funkcjonują jako działy większych serwisów kobiecych, takich jak Kafeteria.pl, Polki.pl, Styl.pl i Papilot.pl oraz sekcji kobiecych portali horyzontalnych. Ponadto funkcjonują osobne serwisy skupione na tematyce modowo-urodowej (m.in. Styl.fm, Lula.pl czy Groszki.pl), a także serwisy sklepów odzieżowych i drogerii (np. Rossnet.pl) oraz e-sklepy odzieżowe (na czele z Zalando.pl). Przy czym te ostatnie w Megapanelu są zaliczane do kategorii e-commerce.

>>> Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUmag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.

Na stronach modowych i urodowych niezmiennie mniej więcej 60 proc. użytkowników to kobiety. W kwietniu br. było ich 3,94 mln (to 59,4 proc. wszystkich odwiedzających), o 197,1 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (to wzrost o 5,3 proc.). Z kolei mężczyzn przybyło w ciągu dwóch lat 490,3 tys. (22,2 proc. w górę), dzięki czemu ich udział wśród wszystkich użytkowników wzrósł z 37,1 proc. do 40,6 proc.


Mniej więcej połowa użytkowników stron o modzie i urodzie to osoby w wieku 15-34 lat. W kwietniu br. te witryny przyciągnęły 1,73 mln internautów w wieku 15-24 lat, o 27,7 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (spadek o 1,6 proc.) oraz 1,78 mln w wieku 25-34 lat, o 143,3 tys. więcej niż w kwietniu 2012 roku (wzrost o 8,8 proc.).

Liczba użytkowników mających 35-44 lata zwiększyła się w ciągu dwóch lat aż o 326,9 tys. (37,3 proc. w górę), a tych w wieku 55+ - o 253 tys. (50,7 proc. w górę).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku


Ponad trzy czwarte odwiedzających witryny o modzie i urodzie ma średnie lub wyższe wykształcenie. W kwietniu br. użytkowników z maturą było 2,7 mln, o 138,6 tys. więcej niż przed dwoma laty (to wzrost o 5,4 proc.), a tych z dyplomem uczelni wyższej - 2,42 mln, o 350 tys. więcej niż  w kwietniu 2012 roku (16,9 proc. w górę).

Z kolei liczba użytkowników z wykształceniem podstawowym zwiększyła się o 22,6 proc. - z 388,2 tys. do 476 tys.


Mniej więcej jedna trzecia użytkowników stron o modzie i urodzie mieszka na wsi - w kwietniu br. było to 2,28 mln osób, o 335,3 tys. więcej niż dwa lata wcześniej (wzrost o 17,2 proc.). Jeśli chodzi o miasta, to najwięcej odwiedzających jest z tych średniej wielkości, mających od 20 do 100 tys. mieszkańców (1,44 mln użytkowników w kwietniu br.) i od 100 do 500 tys. (1,1 mln).

W największych miastach liczba użytkowników w ciągu dwóch lat wzrosła o 48,5 tys. (5,3 proc. w górę), a w pozostałych miastach zmieniła się nieznacznie.

Dołącz do dyskusji: 6,6 mln użytkowników stron o modzie i urodzie. To głównie kobiety, osoby młode i dobrze wykształcone

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mateosz
Dobrze wykształcone osoby śledzą serwisy modowe?

To chyba dobitnie świadczy o poziomie misji dydaktycznej polskiego systemu edukacji.
0 0
odpowiedź
User
k
przecież dbanie o ciało na równi z umysłem przyświecało już starożytnym grekom więc o co Ci chodzi??
0 0
odpowiedź
User
bk100
Znaczy prymitywne,puste,stadne tluki hlehle
0 0
odpowiedź