Grupa Allegro-GG z miliardem odsłon mobilnych, najbardziej w górę Grupa Polska Press, Interia i ZPR Media (top 20)
W sierpniu br. serwisy i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały ponad miliard krajowych odsłon mobilnych, Grupa Wirtualna Polska - prawie 890 mln, a Grupa Onet-RASP - 714 mln. Wśród czołowych wydawców największych udział mobile’u w całym ruchu miały Grupa Marquard Media, Grupa Gazeta.pl i Grupa Edipresse.pl, a największe wzrosty w skali roku osiągnęły Grupa Polska Press, Grupa Interia i Grupa ZPR Media.
W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG użytkownicy w sierpniu br. wykonali 1,03 mld krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 25,6 proc. wszystkich odsłon krajowych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W ciągu roku ruch mobilny u wydawcy wzrósł o 434,5 mln odsłon, czyli 72,3 proc.
Grupie Allegro-GG większość ruchu mobilnego zapewnia mobilna wersja komunikatora GG, która w sierpniu zanotowała 809,6 mln krajowych odsłon mobilnych. Natomiast w serwisie Allegro.pl wykonano ich 164,1 mln.
Strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska miały 889,6 mln krajowych odsłon mobilnych, o 353,1 mln więcej niż rok wcześniej (to 65,8 proc. w górę). Zaznaczmy, że w ciągu tego roku Grupa WP przejęła kilka mniejszych wydawców i serwisów, m.in. Grupę Money.pl, Grupę NextWeb Media, Open.fm i Polskastacja.pl. Z kolei Grupa Onet-RASP (która na przełomie ub. i br. kupiła NK.pl) osiągnęła wzrost ruchu mobilnego o 288,3 mln odsłon (czyli 67,7 proc.), do 714,1 mln.
Ponad dwukrotnie liczba krajowych odsłon mobilnych zwiększyła się w serwisach i aplikacjach Grupy Interia.pl (o 105 proc., do 291,4 mln), Grupy Polska Press (o 124,3 proc., do 89 mln) i Grupy ZPR Media (o 107,6 proc., do 34 mln). Natomiast jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 5,5 mln odsłon (czyli 17,8 proc.).
Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły 60,7 proc. wszystkich odsłon krajowych. Wśród największych wydawców najwyższą wartość tego wskaźnika osiągnęła Grupa Gazeta.pl (36,1 proc.), a wśród mniejszych podmiotów - Grupa Marquard Media (46,8 proc.), Bezuzyteczna.pl (39,1 proc.), Grupa Edipresse.pl (35,2 proc.) i Trojmiasto.pl (35,1 proc.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | węzeł | sierpień 2015 | sierpień 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | Grupa Allegro - GG | 1 035 284 200 | 25,57% | 600 793 188 | 14,41% |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 889 655 934 | 25,18% | 536 506 092 | 13,48% |
3 | Grupa Onet - RASP | 714 062 346 | 21,89% | 425 767 726 | 15,90% |
4 | Grupa Interia.pl | 291 357 356 | 25,00% | 142 134 428 | 14,89% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 263 344 290 | 36,10% | 141 019 819 | 18,41% |
6 | Grupa Polska Press | 88 964 742 | 25,76% | 39 666 965 | 15,26% |
7 | Grupa Fotka.pl | 62 594 002 | 22,28% | 62 243 610 | 19,76% |
8 | ulub.pl | 60 464 382 | 60,72% | 46 628 695 | 42,97% |
9 | Grupa TVN | 48 624 155 | 28,76% | 27 915 243 | 19,26% |
10 | bezuzyteczna.pl | 42 331 001 | 39,12% | 24 788 709 | 22,39% |
11 | Grupa ZPR Media | 33 968 846 | 33,02% | 16 365 745 | 18,42% |
12 | filmweb.pl | 29 162 098 | 14,87% | 20 187 668 | 8,43% |
13 | cda.pl | 29 019 554 | 19,26% | 9 431 055 | 9,99% |
14 | Grupa Demotywatory.pl | 25 276 440 | 10,53% | 30 765 678 | 9,57% |
15 | Grupa Edipresse.pl | 21 136 267 | 35,19% | 13 232 312 | 19,94% |
16 | trojmiasto.pl | 18 108 487 | 35,09% | 11 633 810 | 19,26% |
17 | Grupa Cyfrowy Polsat | 16 402 021 | 20,54% | 7 210 547 | 9,65% |
18 | wiocha.pl | 16 035 947 | 25,41% | 10 143 561 | 12,65% |
19 | Grupa Ceneo.pl | 15 629 767 | 22,26% | 8 908 340 | 13,52% |
20 | Grupa Marquard Media | 15 246 786 | 46,78% | 10 323 503 | 33,42% |
Dołącz do dyskusji: Grupa Allegro-GG z miliardem odsłon mobilnych, najbardziej w górę Grupa Polska Press, Interia i ZPR Media (top 20)