Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl
Na początku br. serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” po kolejnych wzrostach odwiedzalności osiągnęły rekordowe wyniki. Witryny „Gazety Wyborczej” nie zanotowały spadku statystyk po wprowadzeniu płatnego dostępu. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciąga serwis „Pulsu Biznesu”.
W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali 191,5 mln odsłon (w tym 42,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie przeciętnie 21 minut i 24 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl ma dwa razy więcej użytkowników niż serwis „Super Expressu” (ZPR Media) i związana z „Gazetą Wyborczą” (Agora) strona Wyborcza.pl, a także po ponad sześć razy odsłon niż te dwie witryny i strona „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W samym mobile’u generuje więcej odsłon niż każdy z pozostałych serwisów gazet ogólnopolskich na wszystkich urządzeniach. Obecnie jest piątym pod względem popularności portalem ogólnotematycznych, co analizowaliśmy wg danych z marca br.
Za to pod względem średniego czasu korzystania zdecydowanym liderem jest strona „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska), na której przeciętny użytkownik spędził w kwietniu godzinę i 32:06 minuty. Z pozostałych witryn poziom 20 minut przekroczył tylko Fakt.pl, a po kilkanaście minut zanotowały Wyborcza.pl, Przegladsportowy.pl i Wyborcza.biz.
Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwa serwisy: mająca profil ogólny Wyborcza.pl i gospodarcza Wyborcza.biz, natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” trzy: poświęcone gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i Forsal.pl oraz ogólnotematyczny Dziennik.pl.
Naszdziennik.pl w Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego są dane tylko o jego liczbie użytkowników i zasięgu procentowym. Natomiast Parkiet.com odwiedziło w kwietniu niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została oszacowana w badaniu, chociaż wykonali oni 10,5 mln odsłon.
Serwisy dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2015 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
fakt.pl |
5 026 433 |
191 498 160 |
42 301 114 |
00:21:24 |
23,21% |
se.pl |
2 664 554 |
36 608 631 |
8 825 028 |
00:06:34 |
12,30% |
wyborcza.pl |
2 497 698 |
34 578 660 |
6 720 893 |
00:17:08 |
11,53% |
przegladsportowy.pl |
1 992 979 |
38 023 193 |
10 128 973 |
00:17:14 |
9,20% |
gazetaprawna.pl |
1 434 967 |
7 859 843 |
1 218 385 |
00:04:38 |
6,63% |
wyborcza.biz |
1 411 156 |
16 058 921 |
3 627 800 |
00:14:30 |
6,52% |
rp.pl |
1 241 602 |
23 920 628 |
3 977 419 |
00:09:46 |
5,73% |
dziennik.pl |
1 026 984 |
14 418 558 |
2 264 418 |
00:08:56 |
4,74% |
polskatimes.pl |
568 638 |
3 576 617 |
728 153 |
00:03:13 |
2,63% |
forsal.pl |
345 410 |
3 566 545 |
539 980 |
00:07:00 |
1,59% |
pb.pl |
341 148 |
9 438 708 |
837 276 |
01:32:06 |
1,58% |
naszdziennik.pl |
85 093 |
- |
- |
- |
0,39% |
parkiet.com |
- |
10 527 292 |
588 250 |
- |
- |
Fakt.pl w skali roku zyskał 2,09 mln użytkowników i 99,9 mln odsłon (to 71,1 proc. i 109 proc. w górę), nieznacznie (o 1:05 minuty, czyli 5,3 proc.) zwiększył się też średni czas korzystania z serwisu.
SE.pl i Wyborcza.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 215,8 tys. i 39,6 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 4,35 mln i 3,28 mln). Przeciętny czas korzystania z pierwszej strony nieznacznie zmalał (o 38 sekund, czyli 8,8 proc.), a z drugiej - wzrósł (o 54 sekundy, czyli 5,5 proc.).
Z kolei w serwisie „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników i odsłon zwiększyła się ponad dwukrotnie - użytkowników przybyło 1,28 mln (to 179 proc. w górę) i wygenerowali oni o 21,8 mln odsłon więcej (134 proc. w górę). Strony „PS” i „Faktu” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności m.in. dzięki integracji z portalem Onet.pl, podobnie jak witryny innych tytułów prasowych RASP, co opisywaliśmy już w lutym br.
Gazetaprawna.pl zanotowała niewielki wzrost statystyk (o 50,2 tys. odwiedzających i 91 tys. odsłon, czyli 3,6 proc. i 1,2 proc.), a Wyborcza.biz - nieznaczny spadek (o 99,2 tys. użytkowników i 384,1 tys. odsłon, czyli 6,5 proc. i 2,3 proc.). Natomiast na Rp.pl nieznacznie mniej użytkowników niż przed rokiem (o 14,4 tys., a więc 1,1 proc.) wykonało dużo więcej odsłon (o 8,78 mln, czyli 58 proc.).
Z kolei Polsatimes.pl zyskała w skali roku 150,3 tys. użytkowników i 980,5 tys. odsłon (to 35,9 proc. i 37,8 proc. w górę).
Serwisy dzienników ogólnopolskich rok po roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
kwiecień 2015 |
kwiecień 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
fakt.pl |
5 026 433 |
191 498 160 |
00:21:24 |
2 936 467 |
91 617 054 |
00:20:19 |
se.pl |
2 664 554 |
36 608 631 |
00:06:34 |
2 880 369 |
32 261 468 |
00:07:12 |
wyborcza.pl |
2 497 698 |
34 578 660 |
00:17:08 |
2 537 261 |
31 296 144 |
00:16:14 |
przegladsportowy.pl |
1 992 979 |
38 023 193 |
00:17:14 |
713 768 |
16 242 359 |
00:18:19 |
gazetaprawna.pl |
1 434 967 |
7 859 843 |
00:04:38 |
1 384 780 |
7 768 863 |
00:05:14 |
wyborcza.biz |
1 411 156 |
16 058 921 |
00:14:30 |
1 510 393 |
16 443 000 |
00:14:21 |
rp.pl |
1 241 602 |
23 920 628 |
00:09:46 |
1 256 013 |
15 138 805 |
00:09:50 |
dziennik.pl |
1 026 984 |
14 418 558 |
00:08:56 |
947 359 |
14 618 731 |
00:10:16 |
polskatimes.pl |
568 638 |
3 576 617 |
00:03:13 |
418 311 |
2 596 094 |
00:03:54 |
forsal.pl |
345 410 |
3 566 545 |
00:07:00 |
412 307 |
2 534 242 |
00:04:59 |
pb.pl |
341 148 |
9 438 708 |
01:32:06 |
328 042 |
9 655 315 |
01:34:48 |
naszdziennik.pl |
85 093 |
- |
- |
109 732 |
- |
- |
parkiet.com |
- |
10 527 292 |
- |
92 182 |
3 737 647 |
00:56:12 |
Na drugiej podstronie analiza wyników czterech czołowych serwisów w ub. i br.
Dołącz do dyskusji: Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl