Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)
Stacje radiowe, po pierwszych ośmiu miesiącach br., zwiększyły wpływy reklamowe o 14,6 proc. w skali roku. Z czołówki rozgłośni o największych przychodach tylko Radio Zet zarobiło mniej niż rok temu. Największy wzrost zanotowało z kolei Vox FM.
Wpływy reklamowe stacji radiowych w okresie od stycznia do sierpnia br. wyniosły blisko 3,9 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (według danych cennikowych netto, bez rabatów). To 14,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
28 proc. wszystkich wydatków marketerów na reklamę radiową trafiło do RMF FM - ponad 1,1 mld zł. Stacja w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła przychody z reklam o 23,3 proc.
Pozycję wicelidera reklamowego rynku radiowego nadal utrzymuje Radio ZET z wpływami w kwocie 695,4 mln zł. Rozgłośnia jako jedyna z czołówki najlepiej zarabiających na reklamie zanotowała spadek wpływów w skali roku - o 2,3 proc.
Trzecie miejsce na podium należy do radiowej Trójki, w której reklamodawcy zwiększyli wydatki o 46,4 proc., do 243 mln zł.
Rozgłośnią, w której marketerzy najbardziej zwiększyli wydatki na reklamę, było radio VOX FM. Stacja zarobiła 74,9 mln zł, czyli 55,3 proc. więcej niż w okresie od stycznia do sierpnia ub.r.
Radiowa Jedynka w tym roku zarobiła 39,7 proc. więcej niż rok temu - 136 mln zł, a Złote Przeboje Poznań - 29,5 proc. więcej (52 mln zł).
O 20,8 proc. wzrosły wydatki na reklamę w Esce Poznań (do 45 mln zł), a w RMF Classic - o 15,5 proc. (do 44,9 mln zł).
Jednocyfrową dynamikę przychodów z reklam miały w omawianym okresie Tok FM (wzrost o 2,4 proc. , do 70,1 mln zł) i Eska Warszawa (wzrost o 8,8 proc., do 48,3 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2015 | I-VIII 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 922 298 725 zł | 1 136 907 720 zł | 23,3 |
Radio Zet | 711 605 470 zł | 695 390 625 zł | -2,3 |
Program III Polskiego Radia | 165 925 510 zł | 242 991 820 zł | 46,4 |
Program I Polskiego Radia | 97 366 520 zł | 136 043 120 zł | 39,7 |
VOX FM | 48 186 560 zł | 74 853 850 zł | 55,3 |
TOK FM | 68 476 286 zł | 70 146 153 zł | 2,4 |
Złote Przeboje Poznań | 40 163 623 zł | 52 001 631 zł | 29,5 |
Eska Warszawa | 44 361 570 zł | 48 266 790 zł | 8,8 |
Eska Poznań | 37 262 632 zł | 44 998 716 zł | 20,8 |
RMF Classic | 38 857 396 zł | 44 890 811 zł | 15,5 |
Razem | 3 398 706 168 zł | 3 893 908 326 zł | 14,6 |
Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)