Jak wejść do gry o statuetkę YouTube Works 2024?
Już po raz czwarty w ramach konkursu YouTube Works Awards wybrane zostaną najbardziej kreatywne i efektywne polskie kampanie marketingowe na YouTube. Gra o wysoką stawkę będzie się toczyć w aż siedmiu kategoriach, w tym zupełnie nowej - Tech Pioneer. Wyjaśniamy, jak dołączyć do rywalizacji o wygraną w YouTube Works.
Konkurs YouTube Works Awards, organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z Kantarem, odbywa się w Polsce po raz czwarty. W poprzedniej edycji Grand Prix zdobył ING Bank Śląski za kampanię „Złap hakera”. Nagrodzone zostały też Decathlon (Matura z WF-u), Epaka.pl (#miejtozgłowy z epaka.pl), Health Labs Care (Mam siebie na całe życie) oraz YES (Jestem przyszłością). Jak dołączyć do tego grona?
Zasady gry w YouTube Works są proste - tłumaczymy je krok po kroku.
Po pierwsze - kreatywna i efektywna kampania
Pierwszy i najważniejszy krok do wygranej w YouTube Works to twoja kampania, którą jury będzie mogło ocenić pod kątem zarówno kreatywności, oryginalności pomysłu, jak i jej wpływu na wyniki biznesowe marki lub firmy. Nieważne, czy jesteś marketerem lub marketerką w firmie lub agencji, czy też odpowiadasz za mniejszy brand lub MŚP - do YouTube Works swoją pracę może zgłosić każdy.
Zgłoszone kampanie zostaną ocenione przez jury złożone z 29 ekspertów i ekspertek branży marketingowej.
W tym roku do konkursu zgłoszone mogą zostać projekty, które swoją premierę na platformie YouTube miały od sierpnia 2023 do września 2024 roku.
Jedna kampania - jedno zgłoszenie
W tym roku statuetkę YouTube Works będzie można zdobyć w aż siedmiu kategoriach:
● “Unskippable” Creative – w tej kategorii liczy się historia, a w grę wchodzą wszystkie formaty, które pomogą w jej budowaniu,
● Ingenious Insight – główną rolę tu grają przykłady unikatowych insightów, które przełamują standardy komunikacji i pozwalają tworzyć wyjątkowe kampanie,
● Action Driver – w tej kategorii liczą się mierzalne działania i wskaźniki takie jak ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników oraz sprzedaż,
● Force for Good – wyróżnione tutaj zostaną działania CSR organizowane przez znane marki oraz działania organizacji pozarządowych i lokalne inicjatywy,
● The Underdog – kategoria specjalnie dla firm, które zatrudniają mniej niż 100 pracowników, niewielkich brandów oraz marek osobistych, które wykorzystują YouTube,
● Full Funnel Marketing on YouTube – dla kampanii, które płynnie integrują etapy budowania świadomości, rozważania i działania. Tutaj liczą się szczególnie błyskotliwie budowane media plany,
● Tech Pioneer – nowa kategoria dla kampanii, w których szeroko rozumiane „nowe technologie” zmieniły zasady gry na każdym poziomie.
Jedną kampanię można zgłosić tylko do jednej kategorii, dlatego najlepiej jest zapoznać się ze wszystkimi i wybrać jedną, do której dany projekt pasuje najlepiej. Oczywiście w przypadku większej liczby projektów, które spełniają kryteria konkursowe, możesz zgłosić je wszystkie, jednak musisz pamiętać o zasadzie „jedna kampania - jedno zgłoszenie”.
Ponadto zostanie przyznane Grand Prix konkursu dla jednej spośród wszystkich zgłoszonych kampanii.
– Zdecydowaliśmy w tym roku o dodaniu nowej kategorii Tech Pioneer, ponieważ marki coraz częściej implementują technologie, które pomagają im lepiej zrozumieć konsumenta czy dotrzeć do niego w bardziej efektywny sposób. Jest to kategoria dla projektów, w których rozwiązania technologiczne usprawniły jakiś element kampanii. Może to być np. wykorzystanie sztucznej inteligencji do stworzenia kreacji, która opowiada nowej jakości historię na YouTube, ale także np. wykorzystanie nowych rozwiązań, żeby redefiniować grupę celową albo zmierzyć efekty kampanii – mówi Dorota Bigo-Sułowska, Strategic Partnerships Lead w Google, jedna z organizatorek konkursu.
Zgłoszenia level easy
Formularz zgłoszeniowy to łatwy poziom do przejścia. Po wypełnieniu rubryk z danymi administracyjnymi (takimi jak nazwa uczestnika, adres e-mail, agencje zgłaszające się do konkursu czy tytuł zgłoszenia), należy wybrać kategorię, do której dany projekt zostanie zgłoszony. Następny krok to uzasadnienie, dlaczego ta kampania pasuje do wybranej kategorii.
Pamiętaj, żeby opisać kontekst, w jakim funkcjonuje marka oraz wyjaśnić wyzwania, jakie stawiają kategoria i rynek. Przedstaw mocne strony kampanii, strategię wykorzystania YouTube, a także wyniki biznesowe i wizerunkowe.
– Po pierwsze, oceniane jest, jak dobrze kampania identyfikuje i adresuje konkretne wyzwania biznesowe oraz jakie cele zostały przyjęte. Kluczowym elementem jest, oczywiście, wykorzystanie w ramach swojej kampanii platformy YouTube. Ocenie podlega również innowacyjność i kreatywność koncepcji kampanii oraz jej dopasowanie do potrzeb marki. Kolejnym aspektem jest skuteczność realizacji kampanii oraz użyte narzędzia i technologie. Ostatecznie oceniane są wyniki kampanii, takie jak wzrost sprzedaży czy zwiększenie świadomości marki – dlatego bardzo ważne jest podparcie zgłoszenia konkretnymi danymi – mówi Kamila Sondej, Account Manager w Kantar Polska.
Spytaj o pomoc doświadczonych graczy
Jeżeli któryś z leveli w grze o statuetkę YouTube Works okaże się trudny do przejścia to możesz liczyć na pomoc zespołu YouTube. Skorzystaj z przewodnika po formularzu zgłoszeniowym, napisz na contact@yt-works.pl lub umów się na konsultację ze specjalistą YouTube w ramach office hours.
Kampanie do konkursu można zgłaszać do 15 listopada 2024 roku na stronie YouTube Works: https://yt.be/workspl.
Dołącz do dyskusji: Jak wejść do gry o statuetkę YouTube Works 2024?