SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WPP do 2020 wyeliminuje plastikowe jednorazówki ze swoich agencji

Holding reklamowy WPP do 2020 roku wykluczy z użycia jednorazowe produkty z plastiku we wszystkich swoich agencjach i biurach na świecie. To efekt podpisanego właśnie przez firmę porozumienia o gospodarce tworzywami sztucznymi pod przewodnictwem ONZ i fundacji Ellen MacArthur.

Do końca 2020 roku w trzech tysiącach agencji należących do WPP wycofane z użycia będą wszystkie jednorazowe produkty z plastiku, takie jak butelki, kubki, sztućce i słomki. Ponadto firmy z WPP zobowiązały się do edukacji konsumentów w zakresie zmiany podejścia do plastikowych opakowań i stworzenia systemów recyklingu tworzyw sztucznych. Agencje będą także pracować nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi opakowania produktów.

WPP przystąpiło właśnie do New Plastics Economy Global Commitment, porozumienia ONZ i fundacji Ellen MacArthur. Dokument zobowiązuje sygnatariuszy do wspierania wizji gospodarki o zamkniętym obiegu dla tworzyw sztucznych, w której nie są wytwarzane dodatkowe odpady. Porozumienie podpisały już Colgate-Palmolive, Danone, Johnson & Johnson, Mars, Nestlé, PepsiCo, SC Johnson, The Coca-Cola Company i Unilever.

“Unpack the Problem”

Jednym z pierwszych partnerów WPP przy wdrożeniu planów jest Facebook. Latem koncern zorganizuje serię spotkań kreatywnych “Unpack the Problem”, na których będą omawiane konkretne rozwiązania, które pomogą rozwiązać problem z plastikowymi odpadami.

- Nasz branża ma ogromną kolektywną siłę, by wprowadzać zmiany na lepsze, ale nasze wysiłki muszą zacząć się w domu. Wycofanie plastiku i jednorazowych produktów z tego tworzywa to dopiero pierwszy krok. Ludzie oczekują od koncernów odpowiedzialnych działań i pomocy, by sami mogli żyć w sposób bardziej zrównoważony - powiedział Mark Read, CEO WPP.

Do sieci WPP należą m. in. Ogilvy, GroupM, VMLY&R, Hill+Knowlton Strategies, Grey, Wunderman Thompson, Mindshare, Mediacom, Wavemaker, Kantar.

Dołącz do dyskusji: WPP do 2020 wyeliminuje plastikowe jednorazówki ze swoich agencji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miranda
No, to do razu będzie czyściej na świecie! Do tej pory przecież każdy media-plan przesyłany był w jednorazówkach właśnie. Bullshit-PR news...
odpowiedź
User
Jasiek
WPP do 2020 wyeliminuje plastikowe jednorazówki ze swoich agencji - czyli zwolnią pracowników?
odpowiedź