USA, Chiny i Niemcy z najsilniejszymi markami, Polska zyskuje 21 proc. (TOP 50)
Polska utrzymuje 20. pozycję w rankingu najcenniejszych narodowych marek świata opracowanego przez Brand Finance. Jej wartość w tym roku wyceniono na 602 mld dolarów, o 21 proc. więcej niż rok temu.
Firma konsultingowa Brand Finance co roku publikuje raport oceniający wartość marek różnych krajów. Wycena jest dokonywana na podstawie analizy czynników ekonomicznych, demograficznych i politycznych, a wartość marki definiuje się jako kwotę przyszłych transakcji związanych z oddziaływaniem marki danego kraju.
W tegorocznym rankingu Polsce udało się utrzymać 20. pozycję, na której nasz kraj znalazł się w 2012 roku. Wówczas wartość marki Polska wyceniono na 482 mld dolarów (w 2011 r. było to 271 mld dolarów), dzięki czemu nasz kraj awansował o cztery miejsca w górę, z pozycji 24. W tym roku wartość marki Polska wyceniono na 602 mld dolarów, a jej rating wynosi A.
W stosunku do ub.r. nie zmieniła się pierwsza trójka najcenniejszych marek narodowych. Tworzą ją: Stany Zjednoczone (wartość 19261 mld dolarów), Chiny (6352 mld dolarów) i Niemcy (4357 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: USA, Chiny i Niemcy z najsilniejszymi markami, Polska zyskuje 21 proc. (TOP 50)