Innovation 2024: Mindshare i Saatchi & Saatchi agencjami roku, nagrodzono też reklamodawców
13 złotych, 18 srebrnych oraz 14 brązowych nagród zostało wręczonych w tegorocznej edycji konkursu Innovation 2024. Tytuł agencji Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl. W kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Jury, złożone z 40 ekspertek i ekspertów, spośród wszystkich złotych laureatów wyłoniło najlepszą pracę we wszystkich trzech kategoriach oraz wyróżniło najlepszą kampanię społeczną. Jury nagrodziło projekty w kategoriach: innowacje w biznesie, komunikacji i mediach.
Łącznie przyznano 45 nagród z 63 nominowanych. Pełna lista dostępna jest na stronie konkursowej.
Nagrody specjalne Innovation trafiły do najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć roku:
• Innovation of the Year: projekt „Gry sterowane głosem to nowa logopedia” autorstwa Pogaduszki, który łączy technologię z terapią mowy, wprowadzając nową jakość w obszarze logopedii.
• Charity of the Year: kampania „Żałoba Narodowa”, stworzona przez DDB Warszawa, OMD i K+GROUP dla Fundacji Zdrowia Psychicznego Słonie na Balkonie. Ten poruszający projekt zwrócił uwagę na kryzys zdrowia psychicznego dzieci.
Zobacz: Stefan Batory szefem jury konkursu Innovation 2024
Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę:
• Firma Roku: Speakleash – za przełomowe rozwiązania w zakresie lingwistyki i sztucznej inteligencji.
• Wydarzenie Roku: Rok Refleksji / Zderzenie z Rzeczywistością – nagroda za zjawiska i procesy, które znacząco wpłynęły na branżę, zmuszając do refleksji nad wyzwaniami cyfrowej rzeczywistości oraz kierunkiem rozwoju komunikacji.
Nagrodzone agencje i reklamodawcy
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl, natomiast w kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Rankingi Agencji Innovation 2024
Agencja Mediowa Roku
1. Mindshare - 33 punkty
2. ex aequo Spark Foundry i OMD - po12 punktów
3. Starcom - 7 punktów
4. PHD - 6 punktów
5. Zenith Poland - 5 punktów
Agencja Komunikacyjna Roku
1. Saatchi & Saatchi - 40 punktów
2. ex aequo 180heartbeats + JUNG v. MATT, Publicis Worldwide Poland - 30 punktów
3. Dentsu Creative - 24 punkty
4. ex aequo TWIN .collective, K+Group, MSL Group - 18 punktów
5. Przestrzeń - 17 punktów
Reklamodawca Roku - Commercial Brand
1. ex aequo Delikatesy Centrum (Eurocash), Gazeta.pl - po 18 punktów
2. Bank BNP Paribas - 16 punktów
3. OLX, Visa Europe Management Services Limited - 14 punktów
4. ex aequo Betclic, Mondelez, Netflix, Škoda Polska, Pogaduszki - po 12 punktów
5. ex aequo GONG (PIRX), T-Mobile - po 8 punktów
Reklamodawca Roku - Culture & NGO
1. ex aequo Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN - po 20 punktów
2. Fundacja Zwolnieni z Teorii - 18 punktów
3. Fundacja Głód(nie)Nażarty, Słonie na Balkonie – Fundacja Zdrowia Psychicznego - po 12 punktów
4. Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie! - 6 punktów
5. Alivia - Fundacja Onkologiczna - 4 punkty
Nagrody Innovation 2024 wręczono na gali w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Marketing Master by SAR - nagrodzeni
Podczas gali ogłoszono zwycięzców pierwszej edycji rankingu Marketing Master by SAR.
W rankingu Marketing Master by SAR brano pod uwagę osiągnięcia marek w trzech prestiżowych konkursach organizowanych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR: Effie, KTR oraz Innovation. W tegorocznej, pierwszej edycji nominacje przyznano w dwóch głównych kategoriach: Commercial oraz NGO & Culture. Firmy, które osiągnęły najwyższe wyniki w trzech kluczowych obszarach – efektywności, kreatywności i innowacyjności – miały szansę na zwycięstwo, a tym samym zdobycie nagrody w postaci prawdziwie wyjątkowego, pierścienia Marketing Master.
Pierwsze miejsce w kategorii Culture&NGO zajęło: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
W kategorii Commercial zwyciężyli: Netflix, Bank BNP Paribas, OLX, McDonald’s oraz Grupa Maspex.
Dołącz do dyskusji: Innovation 2024: Mindshare i Saatchi & Saatchi agencjami roku, nagrodzono też reklamodawców