Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”
W I półroczu br. tygodnikiem opinii z największą sprzedażą ogółem pozostał „Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce wskoczyło „Uważam Rze”. Największy wzrost odnotował „Newsweek”, którego szefem został Tomasz Lis.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w I półroczu br. wyniosła 145 650 egz. i była o 0,4 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym okresie sprzedawał się on średnio w liczbie 132 603 egz., notując wzrost o 2,4 proc. względem I półrocza br. Z miejsca drugiego na trzecie spadła natomiast „Polityka” („Polityka Spółdzielnia Pracy”), której wynik sprzedażowy zmalał o 7,09 proc. do 125 096 egz.
Największy wzrost sprzedaży ogółem w I półroczu br. zanotował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła 112 549 egz., czyli o 10,42 proc. więcej niż rok wcześniej. Od końca marca br. redaktorem tego pisma został Tomasz Lis. Do początku lutego br. kierował on tygodnikiem „Wprost” (AWR „Wprost”), którego sprzedaż ogółem spadła o 10,46 proc. do 79 383 egz. Lisa na fotelu szefa tego pisma zastąpił Michał Kobosko.
Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), plasujący się na siódmej pozycji. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 38,89 proc. i wyniosła zaledwie 21 451 egz.
>>> Cena „Uważam Rze” w górę, sprzedaż w dół
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 205 072 | 146 638 | 145 650 | 203 359 | 145 426 | 145 063 |
Uważam Rze | 224 635 | 133 074 | 132 603 | 288 521 | 129 531 | 129 476 |
Polityka | 185 956 | 125 119 | 125 096 | 190 655 | 134 653 | 134 653 |
Newsweek Polska | 176 471 | 134 735 | 112 549 | 174 649 | 109 392 | 101 926 |
Wprost | 174 869 | 127 492 | 79 383 | 179 064 | 113 867 | 92 970 |
Gazeta Polska | 137 570 | 65 892 | 65 171 | 137 052 | 74 031 | 72 787 |
Przekrój | 56 564 | 27 261 | 21 451 | 78 206 | 40 918 | 35 108 |
Przegląd | 60 908 | 20 723 | 20 723 | 61 042 | 21 797 | 21 797 |
Tygodnik Powszechny | 37 418 | 22 815 | 16 770 | 39 747 | 22 551 | 17 622 |
Przewodnik Katolicki | 35 327 | 24 973 | 3 069 | 40 066 | 27 695 | 3 381 |
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 10,28 proc.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 542 498 | 355 399 | 355 399 | 523 654 | 357 100 | 357 100 |
Forum | 29 510 | 15 002 | 15 002 | 30 139 | 16 722 | 16 722 |
Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii w I płr. 2012: najwięcej zyskał „Newsweek”
To jednak o wiele trudniejszy rynek.