SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TTV zapłaciła karę za przekroczenie limitu reklam

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na należącą do Grupy TVN spółkę Stavkę karę w wysokości 10 tys. zł za przekroczenie ustawowego limitu czasu emisji reklam na antenie TTV. Nadawca karę już zapłacił.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej, a do tego czasu wliczana jest autopromocja. Analiza przeprowadzona przez KRRiT wykazała, że telewizja TTV przekroczyła ten limit 9 lutego br. w godz. 8.00-10.00 i 17.00 -19.00, nadając wówczas o 105 sekund autopromocji za dużo.

Krajowa Rada uznała bowiem, że autopromocją są materiały, które TTV kwalifikowała jako ogłoszenia nadawcy. Zdaniem regulatora  trzeba je wliczyć do czasu reklamowego, bo zawierały „elementy perswazji promocyjnej, nacechowane emocjonalnie, bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu”. Rada wymienia, że były w nich takie zdania jak „poznaj bohaterów nowego programu” czy „zgłoś się na casting”. - Takie informacje wykraczają poza określone ustawowo ogłoszenia nadawcy, a ich treść stanowi zachętę do obejrzenia audycji - podkreśla KRRiT.

Przewodniczący Krajowej Rady nałożył na Stavkę karę w wysokości 10 tys. zł. Wymierzając ją „uwzględnił zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz możliwości finansowe nadawcy”, a także fakt, że „przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym, rozpowszechnianym nieopłatnie na obszarze całego kraju”.

- Spółka nie wniosła odwołania od decyzji przewodniczącego Krajowej Rady, a nałożona decyzją kara została zapłacona - informuje Wirtualnemedia.pl Emilia Ordon, rzecznik prasowa Grupy TVN.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br.  średni udział TTV w rynku wyniósł 1,49 proc.

Dołącz do dyskusji: TTV zapłaciła karę za przekroczenie limitu reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KkK
Niech się wezmą za kanał ID. Tam podczas jednego programu są średnio 3-4 bloki autopromocyjne i w efekcie można odnieść wrażenie, że dana audycja jest bardzo długa. Nic bardziej mylnego, długie są bloki autopromocyjne i trwają niemal tyle samo, ile trwa połowa programu (~20 minut). Zresztą podobnie ma się rzecz w przypadku choćby Polsat 2. Co do samej TTV, to oczywiście również przeginają. Tym bardziej, że podczas jednego programu 3 razy reklamują identyczne produkcje (np. Usterkę), która w dodatku jest już puszczana w formie powtórek, a nawet nie skończył się październik.
odpowiedź
User
Kurdupel
Hahaha. Ja dostałem mandat na 200 złotych, za przekroczenie prędkości o 17 km/h. Różnica w tym, że na tym przejeździe nie zarobiłem 5 tysięcy złotych, lecz musiałem wydać na paliwo. Cóż to za zaszczytna kara spotkała TTV?
odpowiedź
User
eee
Koncesje odebrać z takie oszustwa i pazerność!
odpowiedź