TNS OBOP i Nielsen walczą o kontrakt na telemetrię z TVP
Do przetargu na zakup danych telemetrycznych w latach 2012-2014 ogłoszonego przez Telewizję Polska zgłosiły się dwie firmy: TNS OBOP oraz Nielsen Audience Measurement.
Przetarg został ogłoszony w drugiej połowie listopada, a termin składania wniosków upłynął 29 grudnia 2010 roku. - Teraz trwają prace analityczne, wypełniane są dokumenty. Ostrożnie można powiedzieć, że TVP wybierze oferenta do połowy stycznia br. -poinformowało portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe telewizji publicznej.
Telewizja Polska od początku istnienia telemetrii w Polsce kupuje dane o oglądalności od TNS OBOP. Natomiast stacje komercyjne i większość domów mediowych korzysta tylko z danych Nielsen Audience Measurement. Wyniki badań prowadzonych przez oba instytuty różnią się czasami nawet o milion widzów.
W razie wygranej w przetargu Nielsena możliwe jest, że tylko ta firma będzie dalej zajmować się telemetrią w Polsce. Na świecie standardem jest, że w jednym kraju jest jeden instytut telemetryczny.
Dołącz do dyskusji: TNS OBOP i Nielsen walczą o kontrakt na telemetrię z TVP
PT