Strategy Analytics: 308 mln komórek sprzedanych w II kw.
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 308 milionów telefonów komórkowych.
To o 13 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (273 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Spośród pięczu czołowych producentów najwyższy wzrost odnotowały firmy Research In Motion i Samsung.
"Tempo wzrostu było wolniejsze niż 17-proc. średnia w poprzednich dwóch kwartałach, ale to i tak dużo lepszy wynik niż 8-proc. spadek odnotowany w czasie kryzysu w II kwartale 2009 roku" - stwierdził Bonny Joy, starszy analityk w Strategy Analytics.
Liderem rynku w minionym kwartale była Nokia, wyprzedzając Samsunga, LG, RIM i Sony Ericsson. Z kolei Apple, które sprzedało 8,4 miliona iPhone'ów (wzrost o 61 proc. w ujęciu rocznym), zwiększyło swój udział w rynku z 2 do blisko 3 proc.
Globalna sprzedaż komórek i udział w rynku - pierwsza piątka dostawców
Sprzedaż komórek (w mln sztuk) |
II kw. 2009 |
2009 |
II kw. 2010 |
Nokia
Samsung
LG
RIM
Sony Ericsson
Pozostali |
103.2
52.3
29.8
8.0
13.8
66.0 |
431.8
227.1
117.9
34.5
57.0
277.2 |
111.1
63.8
30.6
11.2
11.0
79.8 |
Suma |
41.5 |
1145.5 |
307.5 |
Udział w rynku (w %) |
II kw. 2009 |
2009 |
II kw. 2010 |
Nokia
Samsung
LG
RIM
Sony Ericsson
Pozostali |
37.8
19.1
10.9
2.9
5.1
24.2 |
37.7
19.8
10.3
3.0
5.0
24.2 |
36.1
20.7
10.0
3.6
3.6
26.0 |
Suma |
100.0 |
100.0 |
100.0 |
wzrost rok do roku (w %) |
II kw. 2009 |
2009 |
II kw. 2010 |
Nokia
Samsung
LG
RIM
Sony Ericsson
Pozostali |
-15.4
14.4
7.6
42.9
-43.4
-8.2 |
-7.8
15.5
17.0
46.8
-41.0
-5.2 |
7.7
22.0
2.7
40.0
-20.3
20.9 |
Suma |
-8.1 |
-2.8 |
12.6 |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 308 mln komórek sprzedanych w II kw.