Sprzedaż smartfonów maleje. Samsung liderem, Huawei przed Apple
W III kwartale 2018 r. na świecie sprzedano 360 milionów smartfonów - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż smartfonów w III kwartale 2018 r. spadła o 8,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (393,1 mln). To już czwarty z rzędu kwartał, który rynek kończy na minusie.
Według Strategy Analytics, jest kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Główne to: mocno obniżone dopłaty operatorów do telefonów, coraz dłuższy okres wymiany urządzeń przez użytkowników, a także brak innowacji w zakresie sprzętu i designu.
Pozycję lidera rynku zachował w III kwartale Samsung, który sprzedał jednak o 13,3 proc. mniej smartfonów niż rok wcześniej - 72,3 mln, a jego rynkowy udział zmalał o 1,1 pkt. proc., do 20,1 proc.
Jak podkreślają analitycy, Samsung traci w Chinach i Indiach dystans do Huawei, Xiaomi i innych chińskich konkurentów. To właśnie Huawei jest teraz na drugim miejscu, notując w poprzednim kwartale ponad 32-proc. wzrost sprzedaży rok do roku. Dało to także wyraźny wzrost rynkowego udziału - z 9,9 proc. do 14,4 proc.
Trzecie w zestawieniu Apple tylko nieznacznie zwiększyło sprzedaż iPhone'ów (+0,4 proc.) i w efekcie straciło udział w rynku (spadek z 13 proc. do 11,9 proc.).
TOP 5 uzupełniają kolejni producenci z Państwa Środka - Xiaomi i Oppo. Ten pierwszy sprzedał 33 miliony smartfonów (+19,1 proc. r/r), co dało rekordowe dla firmy 9,2 proc. udziału w rynku (+2,2 pkt. proc. r/r).
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż smartfonów maleje. Samsung liderem, Huawei przed Apple