SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rok 2014 w reklamie kinowej i outdoorowej, prognozy na 2015

Miniony rok w polskiej reklamie kinowej i outdoorowej podsumowują dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z czołowych sieci i brokerów kinowych oraz firm reklamy zewnętrznej, prognozując też wydarzenia i trendy na najbliższy rok.

 


Bianka Pawlewska, general manager w NAM International

Wydarzenie roku
W naszej branży dokonało się połączenie Cinema City z Cineworld, dzięki temu staliśmy się częścią jednego z największych operatorów kin w Europie, który posiada blisko 2 tys. ekranów i sprzedaż biletów na poziomie ok. 85 milionów rocznie.

Sukces roku
Myślę, że dla nas najważniejszymi osiągnięciami w tym roku było podpisanie umowy na sponsoring kin IMAX z McDonald’s oraz wzrost liczby kampanii reklamowych w kinach Cinema City.

Jeżeli chodzi o cały rynek kinowy to niewątpliwym sukcesem była znakomita frekwencja na filmach „Bogowie” (już ponad 2 miliony widzów), „Miasto 44” (ponad 1 milion 700 tysięcy widzów) i „Jack Strong” (ponad 1 milion 200 tysięcy widzów). Należy zauważyć, że wszystkie wymienione filmy to polskie produkcje.   
 
Porażka roku
Nawiązując do najnowszych doniesień, naszym zdaniem niekorzystnym zjawiskiem dla rynku reklamy kinowej jest fakt jego podziału. Na szczęście reprezentujemy operatora, który jest zdecydowanym liderem w największych miastach w Polsce.
 
Człowiek roku
Na miano to zasługuje z pewnością dwóch polskich reżyserów ex aequo: Łukasz Palkowski za sukces filmu „Bogowie” oraz Jan Komasa za sukces filmu „Miasto 44”.
 
Trend roku
Tutaj odpowiem najkrócej, bo hasłowo: „digital” i „mobile”. Przewidujemy kontynuację.
 
Prognoza na 2015
Dalszy rozwój niestandardowych form komunikacji, np. połączenie reklamy kinowej i komunikacji mobilnej, wdrażanie niekonwencjonalnych projektów także w przestrzeni kinowej.

Ponadto frekwencja w kinach wróciła na dobre tory. Mamy wzrost liczby widzów o około 6 proc. i pod tym względem przyszły rok też wygląda obiecująco.

 


Tomasz Jagiełło, prezes sieci Helios

Wydarzenie roku
Wydarzeniem bieżącego roku jest z pewnością film „Powstanie Warszawskie” dystrybuowany przez Next Film. Film wykorzystuje autentyczne kroniki filmowe z sierpnia 1944 roku. Posiłkując się nowoczesną technologią koloryzacji i rekonstrukcji materiałów audiowizualnych oraz zapraszając do współpracy grupę znamienitych twórców, jego autorzy zrealizowali projekt, który nie ma odpowiednika w skali światowej. Jest to pierwszy na świecie dramat wojenny non-fiction zmontowany w całości z materiałów dokumentalnych, opowiadający o tytułowym wydarzeniu poprzez historię dwóch młodych reporterów, świadków powstańczych walk.

Sukces roku
Sukces bieżącego roku to film „Bogowie” w reżyserii Łukasza Palkowskiego dystrybuowany przez spółkę Next Film. Film zdobył 5 statuetek Festiwalu Filmowego w Gdyni, w tym te najważniejsze - Grand Prix konkursu głównego oraz nagrodę za męską rolę pierwszoplanową, która przypadła Tomaszowi Kotowi. Konkursowe jury doceniło ponadto scenariusz, scenografię oraz charakteryzację. Materiały promujące film nie zapowiadały takiego sukcesu a dziś już wiemy, że „Bogowie” stali się tytułem tego roku i po niespełna miesiącu wyświetlania dołączyli do grona filmów z ponad 2-milionową frekwencją, a w historii polskiego filmu po 1989 roku było ich poza „Bogami” tylko osiem.

Porażka roku
Porażką i rozczarowaniem roku była frekwencja w polskich kinach w okresie letnim. Od dobrych kilku lat coraz ciekawsze letnie propozycje kinowe cieszą się sporym powodzeniem wśród polskich widzów. Tego lata widownia jednak nie dopisała. Z pewnością ogromny wpływ na to miała bardzo upalna do polowy sierpnia aura.

A skoro mowa o porażkach to nie sposób nie powiedzieć tu o tej fundamentalnej dla naszej branży - jest to porażka państwa polskiego w walce z piractwem, choć właściwie trudno tu mówić o jakiejś walce…

Człowiek roku
Myślę, że to dobra okazja do wyróżnienia osoby dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Agnieszka Odorowicz, której druga kadencja na tym stanowisku upłynie w najbliższym roku,  niewątpliwie przyczyniła się do rozwoju polskiego filmu i umocnienia jego pozycji w branży. Ponadto program PISF wspomagający lokalne i tradycyjne małe kina pozwolił zatrzymać ich upadek, a co za tym idzie, kino to kultura dostępna prawie wszędzie w Polsce.

Trend roku
Polskie kino jest w doskonałej formie i trendzie wzrostowym. Polscy widzowie chętnie chodzą do kina na rodzime produkcje. Doceniamy wysoki poziom polskiego filmu, jednocześnie wybiórczo traktując produkcje hollywoodzkie.

Prognoza na 2015
Mamy ogromną nadzieję, że nic nie zachwieje doskonałą passą polskiego filmu. Jednocześnie zapowiedzi hollywoodzkich produkcji na rok 2015 zwiastują sukcesy również amerykańskiemu kinu. I absolutnie nie chcąc zapeszać, muszę powiedzieć, że bardzo liczę na Oscara dla naszej polskiej „Idy…


Na dalszych podstronach wypowiedzi przedstawicieli firm KinAds, Multikino Media, AMS, Ad i Media Group oraz MediaCom Warszawa

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Rok 2014 w reklamie kinowej i outdoorowej, prognozy na 2015

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pytanie:
jak się nazywa osoba, która najbardziej lubi mówić o sobie?
odpowiedź