SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama telewizyjna: TVN i Polsat w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół

Polskie stacje telewizyjne w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam ponad 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe TVN i Discovery Channel, a najbardziej spadły Vivie Polska, TVP 1 i TVP 2.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 2,5 proc, większe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a o 2,9 proc. większe - z autopromocją. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły aż o 54,2 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat mniej, TVP w górę (12-18 marca) 

Dwie największe stacje komercyjne zanotowały większe wpływy reklamowe niż przed rokiem - TVN o 25,2 proc., a Polsat o 6,5 proc. Dużo więcej z reklam zarobiły też Discovery Channel (o 27 proc.) i AXN (o 12,7 proc.). Natomiast minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały TVN 24 i TV - odpowiednio: 2,9 i 3 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN po 14 mln zł więcej (5-11 marca)

Z drugiej strony TVP 1 zarobiła z reklam 19,1 proc. mniej niż rok wcześniej, a TVP 2 - 15,5 proc. mniej. Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe kanału Viva Polska - o 36,4 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN mocno w górę (27 lutego – 4 marca) 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  II.2012 II.2011
Polsat 192 093 200 zł 180 410 588 zł
TVN 187 402 517 zł 149 664 281 zł
TVP 1 121 722 525 zł 150 484 586 zł
TVP 2 80 640 857 zł 95 473 715 zł
AXN 31 212 115 zł 27 703 230 zł
Discovery Channel 30 133 430 zł 23 734 980 zł
Viva Polska 23 675 550 zł 37 230 030 zł
TVN 24 22 025 540 zł 21 396 257 zł
TV 4 20 882 975 zł 20 272 211 zł
Disney Chanel 17 823 665 zł  -
monitorowane stacje razem 916 566 212 zł 894 193 545 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 927 291 336 zł 901 148 048 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 10 725 124 zł 6 954 503 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: TVN i Polsat w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
40 i 4
Drrrryń, drrryń, drrryń. Halo, halo, Weksler ! Cisza ! Nie odbierają. Telefony im wyłączyli, czy co? Za długi... To już chyba koniec ministra kulturalnego. Do teatru telewizji się emocjonalnie przeniosę. Za kotarowego, razem z Suskim.
0 0
odpowiedź
User
pracownik
Czy nikt tego nie widzi co Braun robi z TVP?! Weżcie tego nieudacznika zanim rozwali to do końca. HELP!!!!!!!!!!!
0 0
odpowiedź