SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Przetargowe Bingo” - rusza kampania promująca uczciwe praktyki przetargowe

Branżowe organizacje reklamowe łączą siły w kampanii "Przetargowe bingo”, której celem jest budowa świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach. We ramach wspólnej akcji SKM SAR, IAA Polska i PSML powstał spot z aktorem Januszem Chabiorem i przedstawicielami świata reklamy, m.in. Olgą Kustrą-Kowalczyk (IKEA), Leną Stryjewską (2012 agency), Dariuszem Maciołkiem (Bank BNP Paribas), Jerzym Minorczykiem (IAA Polska) i Pawłem Patkowskim (Orange). 

Jednym z punktów wyjścia kampanii były wyniki międzynarodowych badań IPA, które mówią, że nawet jedna trzecia kwoty budżetów marketingowych może być marnowana przez nieskuteczne procesy współpracy agencji i klientów. Autorzy kampanii przekonują więc, że warto stawiać na najlepsze standardy współpracy, bo „skuteczny przetarg to skuteczny biznes”.

- To bardzo ważna inicjatywa dla całej naszej branży – podkreśla Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA. Na spotkaniu poświęconym inicjatywnie wtórował mu Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. - Nie możemy już mówić o standardach głosem jednej strony. Na dłużej nie da się tego robić, bo druga strona uważa, że tamta mówi tylko w swoim interesie. Wtedy powstał pomysł dialogu, powstawała Biała Księga. W międzyczasie uznaliśmy, że trzeba zrobić kolejny krok – powiedział Tyszkiewicz.

Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML ogłosił, że jednym z celów kampanii jest dotarcie z najważniejszymi ustaleniami Białej Księgi i zaproszeniem do dialogu na ten temat setki największych reklamodawców w Polsce.

Kampania „Przetargowe Bingo” promuje w branży komunikacji marketingowej skrót z Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk, które pomagają efektywnie wybrać partnera marketingowego i osiągać sukcesy w biznesie.

- Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, prezes SAR.

Organizatorem kampanii jest koalicja Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, IAA Polska, ze wsparciem IAB Polska i Polskiej Organizacji Reklamodawców.

Skrót ze standardów Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk dostępne jest na stronie skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo wraz ze źródłową Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej, będącą zbiorem rekomendacji i narzędzi, wypracowanych w Dialogu Branżowym dla 9 różnych kategorii usług marketingowych.

Janusz Chabior zaprasza do zabawy w “Przetargowe bingo”

Startującą właśnie kampanię otwiera spot „Przetargowe Bingo”, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych. Obok gospodarza Binga Janusza Chabiora występują: Mariusz Gerałtowski (PSML), Dominik Górka (Live Age), Dorota Haller (Honor), Magdalena Heinrich (AstraZeneca), Jakub Kamiński (Brain), Adrian Kawecki (Mindshare), Olga Kustra-Kowalczyk (IKEA), Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas), Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Paweł Patkowski (Orange), Lena Stryjewska (2012 agency), Maciej Twardowski (Ogilvy), Paweł Tyszkiewicz (SAR), Marcin Wocial (Play).

W ramach projektu zaplanowana jest kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.

Kampania promuje 10 skutecznych zasad przetargowych    
   1. Określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury     
   2. Zaproszenie nie więcej niż 5 Agencji     
   3. Profesjonalny i przemyślany brief    
   4. Jawny budżet     
   5. Briefing z każdą Agencją osobno     
   6. Adekwatny czas na opracowanie propozycji    
   7. Timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony     
   8. Obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen     
   9. Negocjacje w duchu partnerstwa    
   10. Wynagrodzenie pracy przetargowej

Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR - Monday Group Agencja Komunikacji. Twórczyniami strategii kampanii były Anna Koszur (Freundschaft) i Agnieszka Gozdek (180heartbeats).

Pierwsze rozdziały Białej Księgi Komunikacji Marketingowej zostały podpisane w listopadzie 2017 roku. 

Dołącz do dyskusji: „Przetargowe Bingo” - rusza kampania promująca uczciwe praktyki przetargowe

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ola
Świetna inicjatywa, powodzenia dla obu stron
odpowiedź
User
Obiektywny
Fajnie, szkoda tylko, że średnio 3-4 punkty są ciągle łamane niemal przy każdym przetargu.
Średni i małe firmy mają totalnie gdzieś to co sobie wymyśli IAB, IAA czy inna instytucja z branży... taka jest prawda niestety.
odpowiedź
User
Zdzisław
Póki audytorzy tacy jak STARS i Double Check prowadzą przetargi to takie patologie będą...Firmy te seryjnie odpowiadają za łamanie ok połowy z tych punktów w KAŻDYM przetargu, który prowadzą. Marketerzy słuchający podszeptów tych firm sami są sobie winni.
odpowiedź