Stowarzyszenie Agencji PR podpisało Białą Księgę Komunikacji Marketingowej
Dariusz Tworzydło - prezes SAPR, w obecności przedstawicieli Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML) podpisał deklarację przyjęcia Białej Księgi Komunikacji Marketingowej jako rekomendacje standardów i dobrych praktyk w zakresie organizacji przetargów dla branży PR.
Biała Księga to zbiór rekomendacji i narzędzi wypracowanych przez Reklamodawców i Agencje. Składa się z 10 rozdziałów poświęconych 9 kategoriom: komunikacji full service, digitalowi, public relations, eventom, mediom, produkcji filmów reklamowych, brandingowi, incentive travel oraz badaniom. Każdy z rozdziałów zawiera opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych. Celem Białej Księgi branży jest wsparcie codziennej współpracy reklamodawców i agencji, tak, by była efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami.
Księgę stworzono w czasie dwuletnich prac organizacji branżowych, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.
W tworzeniu dokumentu i dyskusji nad projektem wzięło udział 41 ekspertów ze strony agencji oraz 41 ekspertów ze strony reklamodawców reprezentujących firmy w najbardziej reklamujących się branżach: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział 220 uczestników, w tym obecni członkowie SAPR.
- Projekt Białej Księgi rozpoczęliśmy w 2015 roku we współpracy z wieloma ekspertami. Łącznie swój wkład w powstanie dokumentu miało blisko 300 profesjonalistów z różnych gałęzi naszej branży. Część Białej Księgi poświęcona kategorii PR została opracowana przy wsparciu merytorycznym Związku Firm Public Relations – ZFPR - komentuje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.
- Dla twórców projektu podpisanie Białej Księgi przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations to potwierdzenie realnej wartości jaką opracowane rekomendacje wnoszą w rozwój, innowacyjność i efektywność biznesową podmiotów branżowych - dodaje Tyszkiewicz.
SAPR podpisał Białą Księgę Komunikacji Marketingowej
– Biała Księga zawiera wskazówki zarówno dla klientów, jak i agencji oraz podmiotów zajmujących się komunikacją marketingową dotyczące tego, jak prawidłowo powinien być przeprowadzony i rozstrzygnięty przetarg na zakup takich usług. To pewnego rodzaju drogowskaz, dokument, który pomaga zarówno stronie agencyjnej, jak i osobom po stronie klienta. Nasza obecność przy tym projekcie jest więc naturalna – powiedział Dariusz Tworzydło, prezes Stowarzyszenia Agencji Public Relations.
W rozdziale dotyczącym przetargu na PR znalazły się m.in.: źródła wiedzy o rynku, wytyczne do realizacji przetargów na PR, w jednym z dwóch rekomendowanych modeli, rekomendacje (o ochronie praw autorskich, efektywnej komunikacji z partnerami w przetargu) oraz kryteria ocen. Ponadto, w rozdziale zawarto wzory dokumentów: dwustronnej umowy o zachowaniu poufności (NDA), zapytania o informację, wzór briefu, opis mierników sukcesu kampanii PR i słownik kluczowych pojęć.
Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenie Agencji PR podpisało Białą Księgę Komunikacji Marketingowej