SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Portal byłego naczelnego „Pulsu Biznesu” nazywa się XYZ

Grzegorz Nawacki, były redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, ogłosił nazwę tworzonego przez siebie medium z treściami premium. XYZ - tak nazywa się serwis finansowany przez fundusz Rafała Brzoski, który wkrótce zadebiutuje w Polsce. 

Grzegorz Nawacki, fot. Magdalena Latoszyńska Grzegorz Nawacki, fot. Magdalena Latoszyńska

Jak informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, nowy serwis z kategorii premium pojawi się w polskim internecie jeszcze w tym roku. Jego twórcą jest Grzegorz Nawacki, były redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, dziennikarz ekonomiczny z 19-letnim doświadczeniem.

W czwartek poznaliśmy nazwę i logo projektu. XYZ to platforma informacyjna o profilu ekonomicznym, która jednak nie będzie skupiała się jedynie na ekonomii i biznesie, ale także poruszała tematy będące dziś poza orbitą zainteresowań polskich mediów. Oto jak korzenie nazwy tłumaczy założyciel nowego medium.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

-  XYZ to: niewiadome w równaniach, osie współrzędnych, ostatnie litery alfabetu i nazwy pokoleń. Nasze pogłębione teksty i analizy pozwolą Czytelnikom zrozumieć, co się wydarzyło i odkryć niewiadome. Opisywać będziemy tylko to, co się liczy, dzięki temu pomożemy zrozumieć, w którym kierunku zmierza świat. A każdą historię opowiemy do końca. Wierzymy przy tym w siłę i wartość płynącą z różnorodności perspektyw i doświadczeń między pokoleniami - tłumaczy Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny i co-CEO XYZ.

- Budując na polskim rynku medium nowej kategorii, które w swoim DNA ma przede wszystkim wyróżnianie się jakością treści, chcieliśmy jednocześnie zaprojektować wyrazistą i budzącą pozytywne emocje wśród odbiorców markę. Jesteśmy przekonani, że udało nam się osiągnąć założony cel i wprowadzimy na rynek brand, który będzie synonimem nowej jakości w polskich mediach oraz eventach biznesowych - mówi Karolina Kowalska, co-CEO XYZ, odpowiedzialna za marketing, monetyzację oraz eventy.

Logo XYZ z trzema kolorami 

Branding XYZ współtworzył zespół kreatywny: Paulina Olbryś-Trębicka i Jakub Kołakowski.

- Platforma informacyjna XYZ to unikalna mieszanka dwóch archetypów: pionierskiego ducha Buntownika i szlachetnej odwagi Bohatera. XYZ nie zgadza się na status quo, kwestionuje go, poszukuje lepszych rozwiązań, a następnie odważnie pokazuje odbiorcom, czym jest rzetelne dziennikarstwo. Tworząc identyfikację wizualną platformy informacyjnej XYZ chcieliśmy podkreślić jej główne wartości: niezależność, jakość, odwagę i przedsiębiorczość, dlatego postawiliśmy na połączenie ze sobą tych dwóch wspomnianych archetypów – mówi Paulina Olbryś–Trębicka, odpowiedzialna za współtworzenie identyfikacji wizualnej XYZ.

Marka XYZ wykorzystuje trzy kolory.  - Inspirację czerpaliśmy z polskiego krajobrazu i natury. Bałtycki kobalt przywodzi na myśl wody morza i szlachetny odcień minerału. Symbolizuje bliskie wartości dla XYZ jak przedsiębiorczość, edukację i zaufanie. Warszawski pomarańcz to dynamiczny i nasycony odcień warszawskiego nieba o zachodzie słońca. Odzwierciedla pasję, odwagę oraz nowoczesność marki. Wczesna zieleń to pełnia życia, energia i świeżość widoczna w pierwszych pąkach i listkach przedwiośnia. Uosabia tak ważną dla XYZ niezależność, wolność i rozwój - wyjaśnia Jakub Kołakowski.

Logo serwisu Grzgorza Nawackiego

Projekt finansowany jest przez założyciela i inwestorów zewnętrznych, wśród których wiodącym jest Rafał Brzoska, twórca InPostu.

- Będzie to medium wolne od clickbaitów i dezinformacji, nie będziemy ścigać się na zasięgi i odsłony, bo to prowadzi do marnowania czasu Czytelników czy też Słuchaczy naszych podcastów. Zamiast setek informacji dziennie, będziemy publikować starannie wyselekcjonowane, a dzięki temu w jaki sposób będziemy je opisywać, Czytelnicy nie będą tylko o czymś poinformowani, ale zrozumieją co i dlaczego się wydarzyło oraz co z tego wynika - zapowiada Grzegorz Nawacki.

Medium będzie się wyróżniało również w warstwie technologicznej i podejściu do monetyzacji. Jakość będzie fundamentem także w relacjach z partnerami biznesowymi – zapowiada Nawacki.

Siedziba redakcji znajduje się w samym centrum Warszawy, w kamienicy przy Wspólnej 61.

Dołącz do dyskusji: Portal byłego naczelnego „Pulsu Biznesu” nazywa się XYZ

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abc
No i super!
Nowe medium? Świetnie dla rynku! A hejterom stop.
Powodzenia, chętnie sprawdzę content :)
11 9
odpowiedź
User
Omoj
Nazwę to chyba sam grzesiu wymyślił na kiblu?
12 5
odpowiedź
User
Grzes
Nazwa jak znanej wytwórni muzycznej
3 1
odpowiedź