Były naczelny "Pulsu Biznesu" zakłada nowe medium. Wśród inwestorów Rafał Brzoska
Grzegorz Nawacki, wieloletni redaktor naczelny „Pulsu Biznesu", buduje nowy serwis z jakościowymi treściami – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Projekt pozyskał inwestorów, wiodącym jest fundusz RiO, należący do Rafała Brzoski. Start na jesieni.
Na mapie polskich mediów w tym roku pojawi się nowy gracz – portal internetowy z segmentu premium, o profilu ekonomicznym, ale poszerzony o inną tematykę. Tworzy go Grzegorz Nawacki, dziennikarz z blisko 20-letnim stażem, który w kwietniu, niespodziewanie zrezygnował po wielu latach z funkcji redaktora naczelnego “Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Z tytułem był związany prawie dwadzieścia lat.
Nawacki zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że nowy projekt skierowany będzie nie tylko do przedsiębiorców, ale do wszystkich poszukujących jakościowego, ambitnego dziennikarstwa.
– Nie będziemy skupiać się tylko na gospodarce i biznesie, tematyka będzie znacznie szersza i pojawią się tematy, które pozostają poza orbitą krajowych mediów, co sprawi, że będziemy się mocno wyróżniać. Tworzymy medium nowej kategorii dla ludzi ciekawych świata, poszukujących rzetelnych i pogłębionych informacji oraz analiz, a nie szybkich newsów. Nie będzie w nim clickbaitów i dezinformacji, nie będziemy ścigać się na zasięgi i odsłony, bo to prowadzi do marnowania czasu czytelników. Zamiast setek informacji dziennie, będziemy publikować starannie wyselekcjonowane. Dzięki temu, w jaki sposób będziemy je opisywać, czytelnicy nie będą tylko o czymś poinformowani, ale zrozumieją, co i dlaczego się wydarzyło oraz co z tego wynika. Wyróżniać będziemy się także pod względem technologii i strategii monetyzacji – mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny projektu, którego nazwa na razie pozostaje tajemnicą.
Zobacz: Kolejne odejścia z „Pulsu Biznesu”. Żegnają się kluczowi pracownicy
Nawacki rusza z nowym projektem
Serwis ma ruszyć jesienią. Trzon zespołu będą stanowić doświadczeni dziennikarze, pracujący do tej pory w uznanych redakcjach. Na starcie w redakcji ma pracować 15-20 dziennikarek i dziennikarzy. W kolejnych latach zespół ma się podwoić. Ale, jak mówi Nawacki, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, to nie liczba, lecz doświadczenie i umiejętności dziennikarzy będą najważniejsze.
– Będziemy idealnym miejscem pracy dla ambitnych dziennikarzy, którzy chcą się ścigać na jakość, a nie ilość. Codziennie prowadzę rozmowy z osobami które zapraszam do współtworzenia projektu, kilkanaście już przyjęło zaproszenie. W pionach odpowiadających za monetyzację i markę będą z nami najlepsi na rynku. Mamy przemyślaną strategię, ambitny plan i cele, a dzięki inwestorom komfort budowania wartości w długim terminie. Wspiera nas wyłącznie prywatny kapitał, a wszystkie decyzje są w rękach osób tworzących projekt i na co dzień zaangażowanych w jego rozwój, dzięki czemu nigdy nie będziemy korporacją i zawsze będziemy niezależni. Zapraszamy każdego, kto chciałby współtworzyć projekt inny niż wszystkie – mówi Grzegorz Nawacki.
Inwestorem fundusz Rafała Brzoski
Start-up założony przez Grzegorza Nawackiego jest finansowany przez założyciela oraz inwestorów zewnętrznych zarówno polskich, jak i zagraniczne, renomowane fundusze. Głównym inwestorem został fundusz RiO Family Office należący do Rafała Brzoski, twórcy InPostu i inwestora w kilkudziesięciu innowacyjnych projektach.
– Poznałem Grzegorza wiele lat temu i uważam go za świetnego dziennikarza ekonomicznego. Dobre jakościowo media wyróżnia misja budowania etosu przedsiębiorcy, integracji środowiska biznesowego, a przez to wspierania rozwoju gospodarczego Polski w Europie i na świecie – mówi Rafał Brzoska.
Zobacz: Rekordowa zbiórka na Wielkej Aukcji Charytatywnej TOP Charity 2024
- Wizja, strategia i plan, które zaprezentował, są bardzo dobrze przemyślane i przygotowane, a Grzegorz jest founderem z pasją, dlatego wspólnie z innymi inwestorami uwierzyliśmy w ten projekt. Bardzo się cieszę, że mój zespół funduszowy wspiera finansowo niezależny, profesjonalny i ambitny projekt medialny. W świecie napięć geopolitycznych i szalejącej dezinformacji wolne i jakościowe media są niezwykle potrzebne – mówi Zbigniew Wójcik, partner zarządzający funduszu RiO.
Dołącz do dyskusji: Były naczelny "Pulsu Biznesu" zakłada nowe medium. Wśród inwestorów Rafał Brzoska