Polscy nadawcy dyskutują o badaniu konsumpcji mediów
Pod koniec stycznia br. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli obecnych na polskim rynku nadawców telewizyjnych. Dyskutowano o pracach nad badaniem konsumpcji mediów. Było to już trzecie takie spotkanie.
Nadawcy określali formy swojego uczestnictwa w procesie współtworzenia badania konsumpcji mediów. Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele następujących mediów: 4Fun Media, A+E Networks Polska, BBC Studios Polska, Fox Networks Group Poland, Frame By Frame, ITI Neovision, Kino Polska TV, MWE Networks International, NBCUniversal International Networks, Nova Media, Polcast Media Distribution, Polsat Media Biuro Reklamy, RDF Entertainment, Red Carpet, Stopklatka, Telewizja Polska, Telewizja Puls, Telewizja Republika, Telewizja WP, The Walt Disney Company, TVN Discovery Polska, TVN Media Biuro Reklamy, Viacom International Media Networks oraz Winnicki.TV.
Zgromadzeni uznali, że nadawcy telewizyjni powinni wyrazić jednolite stanowisko w procesie prac nad nowym badaniem konsumpcji mediów. Natomiast dalsze formułowanie przez nadawców ocen oraz postulatów powinno dokonywać się w sposób bezpośredni, wynikający z ich gotowości do zaangażowania oraz dodatkowego wsparcia merytorycznego procesu.
Nadawcy zdecydowali o potrzebie powołania organizacji Media Owners Committee, która w imieniu i na rzecz nadawców telewizyjnych uczestniczyć będzie w pracach nad badaniem konsumpcji mediów oraz działać w innych obszarach, jakie jej członkowie uznają za istotne.
W tym celu postanowiono o rozpoczęciu prac nad prawną i organizacyjną formą Media Owners Committee, aby w możliwe krótkim czasie organizacja ta mogła współpracować z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz innymi stronami zaangażowanymi w projekt badania konsumpcji mediów.
Wśród uczestników spotkania została powołana ośmioosobowa grupa, która dokona analizy i zgromadzi uwagi nadawców telewizyjnych wobec aktualnego stadium prac nad badaniem.
Dołącz do dyskusji: Polscy nadawcy dyskutują o badaniu konsumpcji mediów