Nike: Taka jestem
5 lutego 2008 r. firma Nike rozpoczęła w Polsce kampanię marketingową pod hasłem "Taka jestem", która ma promować kobiety-sportowców.
Celem nowej kampanii "Taka jestem" jest zachęcenie kobiet do uprawiania sportu. Firma chce, aby jak najwięcej dziewczyn i kobiet zdało sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma dla nich sport i jaki pozytywny wpływ może wywrzeć na ich życie.
W działaniach "Taka jestem" firma Nike współpracuje z grupą młodych europejskich zawodniczek, które będą promować główną myśl kampanii. Wśród nich są Perri Shakes-Drayton (Wielka Brytania), Fabienne Nadarajah (Austria) i Vanessa Fernandes (Portugalia).
Kampanię "Taka jestem" przygotowała agencja reklamowa Wieden+Kennedy z Amsterdamu, ściśle współpracując z zespołem marketingowym Nike EMEA. Jednym z głównych elemetów kampanii jest witryna NikeWomen.com, na której znajdują się wywiady ze sportsmenkami Nike, zdjęcia i filmiki z ich udziałem, jak również prezentacja nowej kolekcji NikeWomen na sezon Wiosna 2008. Specjalnie na potrzeby kampanii "Taka Jestem" na witrynie NikeWomen.com zorganizowano konkurs dla internautek - tworząc swój sportowy profil i głosując na faworytki można wygrać wyczynowy weekend i trening z jedną z zawodniczek Nike (polska edycja tego konkursu prowadzona jest pod patronatem magazynu Shape).
Działania promocyjne w ramach kampanii "Taka Jestem" obejmują też prasę, internet oraz sieć detaliczną sklepów. Do marcowych wydań magazynów Cosmopolitan i Shape oraz do kwietniowego wydania magazynu Glamour dodany zostanie specjalny album-insert, komunikujący główne założenia akcji za pomocą grafik wizerunkowych i haseł motywujących do uprawiania sportu. Kampania internetowa promująca akcję i konkurs "Taka Jestem" obejmie odpowiednio dobrane witryny kobiece i młodzieżowe (np. interia.pl, onet.pl, korba.pl, female.pl, o2.pl, grono.net) i potrwa do połowy lutego do końca marca br.
Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MindShare.
Wszystkie sklepy biorące udział w kampanii otrzymają specjalne grafiki i elementy ekspozycyjne witryn. Dodatkowo, w kilku wybranych sklepach będzie można za pomocą łącza Bluetooth pobrać 30-sekundowy filmik prezentujący ideę akcji "Taka Jestem".
W ramach działań dodatkowych, w lutym i marcu br., na terenie warszawskich uczelni (Szkoła Główna Handlowa, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademia Wychowania Fizycznego) zorganizowane zostaną mini-galerie, w których dziewczyny będa mogły zapoznać się z ideą kampanii "Taka Jestem", obejrzeć zdjęcia i filmy przedstawiające zawodniczki Nike oraz ich przesłania. Każda kobieta odwiedzająca galerię będzie również mogła zrobić i zostawić swoje własne zdjęcie ze sportowym przesłaniem oraz wziąć udział w konkursie "Taka Jestem", tworząc swój profil na witrynie NikeWomen.com.
Dołącz do dyskusji: Nike: Taka jestem