Nike uruchamia wirtualną grę „Airphoria” w Fortnite
Firma Nike, we współpracy z Epic Games, stworzyła „Airphorie”, grę online w Fortnite. Gracze Fortnite mogą kupować stroje noszone przez postacie z Airphorii w sklepie z przedmiotami tej znanej marki gier.
Nike już od dłuższego czasu współpracuje z Epic Games, aby połączyć koncepcję metaverse z jej fizycznymi produktami.
- Airphoria stanowi nowe, wciągające doświadczenie dla Nike, ponieważ wzmacnia jego wysiłki w zakresie gier i produktów wirtualnych – powiedział Ron Faris, wiceprezes i dyrektor generalny Nike Virtual Studios. - Ponieważ cyfrowe i fizyczne światy stają się coraz bardziej płynne w oferowanych przez nas produktach i doświadczeniach, zawsze szukamy autentycznych sposobów na pogłębienie naszej więzi z fanami, rozszerzenie punktów dostępu do Nike w naszym cyfrowym ekosystemie i zaszczepienie miłości do sportu i zabawy.
Gra została skonstruowana przy użyciu narzędzia Unreal Editor for Fortnite firmy Epic Games , które umożliwia programistom projektowanie i publikowanie treści w Fortnite. - Nike jest jedną z pierwszych marek, które wykorzystały edytor Unreal Editor firmy Epic Games dla Fortnite do zbudowania Airphoria, torując drogę do trwałego partnerstwa, które jeszcze bardziej otworzy przyszłość gier— powiedział Faris.
Partnerstwo z Nike pojawia się, gdy Epic Games planuje ekspansję w Metaverse. W kwietniu 2022 roku firma zebrała 2 miliardy dolarów od Sony Group Corporation i Kirkbi , inwestycyjnego ramienia The Lego Group. Po zebraniu 1 miliarda dolarów w 2021 roku firma poinformowała, że planuje przeznaczyć 2 miliardy dolarów na budowę metaverse.
Dzięki współpracy z Epic Games Nike pogłębia swoje relacje z branżą gier. W 2018 roku Nike China i Wieden + Kennedy Shanghai nawiązały współpracę, aby stworzyć trzyminutową grę , która pozwala konsumentom przetestować buty Epic React na bieżniach w lokalizacjach w Szanghaju, Pekinie, Kantonie i Chengdu.
W listopadzie ubiegłego roku firma Nike ogłosiła również uruchomienie wersji beta platformy .Swoosh , na której kupujący mogą kupować i dostosowywać wirtualne przedmioty, takie jak buty i koszulki.
Dołącz do dyskusji: Nike uruchamia wirtualną grę „Airphoria” w Fortnite