„Kocham Cię, Polsko!” hitem TVP2. Program wygrywa z konkurencją
Dziesiąty sezon „Kocham Cię, Polsko!” ogląda średnio 2,21 mln osób. W porównaniu do dziewiątej edycji, emitowanej rok temu, format minimalnie stracił widzów. TVP2 w paśmie jego emisji jest liderem rynku telewizyjnego.
![fot. Gabriela Machlowska](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/kochamciępolsko3201756.jpg)
Średnia oglądalność trzech pierwszych odcinków dziesiątej edycji rozrywkowego programu „Kocham Cię, Polsko!” wyniosła 2,21 mln widzów, co przełożyło się na 14,21 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 13,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,06 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można w soboty o 20.05, począwszy od 4 marca br.
Najwięcej widzów jak na razie miał drugi odcinek formatu, który zainteresował 2,23 mln osób.
Względem dziewiątej serii, emitowanej w analogicznym okresie rok wcześniej, program minimalnie stracił widzów. Wówczas „Kocham Cię, Polsko!” śledziło średnio 2,30 mln osób przy udziałach odpowiednio na poziomie 14,71 proc. oraz 12,81 proc.
Dwójka w czasie emisji show zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. W tym paśmie wiceliderem jest TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, prognozę pogody, serial „Komisarz Alex” i filmy fabularne, co daje jej 12,89 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (pasmo filmowe; 9,63 proc.), a czwarty - TVN (również filmy; 7,62 proc.).
Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka jest pierwsza. Drugie miejsce zajmuje tutaj już jednak Polsat.
- Na popularność „Kocham Cię, Polsko!” niewątpliwie ma wpływ fakt, że to program łączący w sobie wiele elementów. Można testować własną wiedzę, ale też nabywać nową, kibicować danej drużynie, pośmiać się podczas zabawnych konkurencji, sprawdzić swoją intuicję czy obserwować, jak z różnymi zadaniami radzą sobie znane osoby - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Sibiga z firmy Rochstar, która jest producentką programu. - Dużym atutem produkcji są też gospodarze: Barbara Kurdej-Szatan, Tomasz Kammel i Antoni Królikowski. Każdy z nich wnosi do programu zupełnie inną energię, a jednocześnie tworzą świetne trio - dodaje.
W opartym na holenderskim formacie „I love your country” programie „Kocham Cię, Polsko!” rywalizują ze sobą dwie drużyny, sprawdzając swoją wiedzę o Polsce i Polakach. W dziesiątym sezonie nowym kapitanem jednej z drużyn został Antoni Królikowski, który w tej roli zastąpił Macieja Musiała. Niezmiennie drugim kapitanem jest Tomasz Kammel, a prowadzącą show -Barbara Kurdej-Szatan.
Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 8,30 proc.
Dołącz do dyskusji: „Kocham Cię, Polsko!” hitem TVP2. Program wygrywa z konkurencją