Inmedio ze stratą w 2020 roku, otwiera nowe saloniki
Miniony rok spółka Inmedio, zarządzająca siecią salonów Inmedio i Inmedio Trendy, zakończyła na minusie. W planach na 2021 rok jest otwarcie 14 nowych sklepów i poszerzanie oferty produktowej w obecnie działających salonach prasowych.
W 2020 roku spółka Inmedio miała 466,24 mln zł przychodu netto (spadek o 11,15 proc. w porównaniu do 2019 roku). Odnotowała stratę na poziomie 18,25 mln zł (rok wcześniej miała 4,23 mln zł zysku), która ma zostać pokryta z kapitału zapasowego spółki.
Koszty działalności operacyjnej to 468,93 mln zł (spadek o 9,4 proc.). W 2020 roku spółka zatrudniała 85 pracowników (tyle samo, co rok wcześniej).
Powstaną nowe punkty
W planach na ten rok spółka zakładała otwarcie 14 nowych punktów (w czerwcu 2020 roku było ich 436, o 14 mniej niż pod koniec 2019 roku) oraz poszerzanie oferty produktowej w obecnych. Inmedio w dalszym ciągu skupia się na „tradycyjnym sektorze saloników prasowych”.
Czytaj też: Kolporter zwiększył udział w rynku dystrybucji prasy
Jak podkreślono w sprawozdaniu, „pomimo ograniczeń wynikających z pandemii Sars-Cov-2 sytuacja finansowa spółki jest stabilna. Całość inwestycji roku 2020 została sfinansowana z własnych środków”.
- Spółka nadal dywersyfikuje zarówno źródła swych dostaw (posiadając szeroki wachlarz dostawców) jak i źródła przy chodów operując sklepami w wielu lokalizacjach przy współpracy z kilkoma kluczowymi wynajmującymi w Polsce - podano w sprawozdaniu finansowym.
W wyniku przestojów jakie miały miejsce w 2020 oraz 2021 roku, a co za tym idzie spadkiem obrotów Inmedio prowadziło rozmowy z wynajmującymi mające na celu obniżenie opłat czynszowych za okresy przestojów.
51 proc. udziałów Inmedio należy do Eurocash SA, a 49 proc. - do grupy Lagardere Travel Retail sp. z o.o.
Dołącz do dyskusji: Inmedio ze stratą w 2020 roku, otwiera nowe saloniki