Cięcia popłaciły Bauerowi. Zysk o połowę wyższy
W ub.r. Wydawnictwo Bauer zwiększyło wpływy o 6,1 proc. do 383 mln zł, ograniczając koszty operacyjne dwa razy mocniej i liczbę pracowników o 11 proc. W efekcie zysk netto firmy poszedł w górę z 67,2 do 100 mln zł.
Przychody krajowe Wydawnictwa Bauer zwiększyły się w ub.r. z 353,21 do 376,94 mln zł, zaś te z zagranicy - z 7,03 do 7,22 mln zł. Firma nie podaje w sprawozdaniach finansowych, ile zarobił ze sprzedaży swoich czasopism, a ile z emisji reklam w prasie i internecie.
Widomo natomiast, że w ciągu ostatnich dwóch lat portfolio prasowe wydawnictwa zmalało. Z końcem 2022 roku firma zamknęła czasopisma „Naj”, „Przepis na zdrowie”, „Bliżej Ciebie”, „Takie jest życie” i „Cuda i objawienia” oraz szereg wydań specjalnych, a na początku ub.r. miesięcznik „Auto Moto”. Równocześnie ceny pozostałych swoich tytułów, tak jak inni wydawcy, regularnie podwyższała.
CZYTAJ TEŻ: Jest mediator w sporze między związkami a Wydawnictwem Bauer
Wpływ od innych spółek zależnych Bauer Media poszły w górę z 6,39 do 11,19 mln zł (na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 3,98 mln zł od Bauer Global Technology, 2,09 mln zł od Grupy RMF i 1,5 mln zł od Bauer Print Wykroty.
W Bauerze ubyło 11 proc. pracowników
Wydawnictwu udało się w ub.r. zmniejszyć koszty operacyjne o 3,5 proc. do 284,58 mln zł, głównie w zakresie usług obcych (z 213,07 do 193,62 mln zł). Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 57,34 do 61,88 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 9,97 do 10,56 mln zł.
Koszty pracownicze wzrosły, mimo że średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszyło się z 465 do 413 pracowników. Oprócz zwolnień wynikających z zamykania czasopism firma przeprowadzała dodatkowe redukcje: na początku 2022 roku pożegnała się z kilkunastoma osobami, m.in. z redakcji czasopism segmentu yellow, a wiosną ub.r. z kilkunastoma pracownikami redakcji graficznej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei koszty podatków i opłat poszły w górę z 3,88 do 7,43 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 1,89 do 2,59 mln zł, a amortyzacji - z 6,51 do 6,68 mln zł.
Zysk operacyjny wydawnictwa podskoczył z 66,95 do 99,83 mln zł, a zysk brutto i netto - z 67,23 do 100,04 mln zł.
Zeszłoroczny zysk przeznaczono na dywidendę. Prawie całość otrzyma spółka Bauer Print Ciechanów, zaś do spółki Bauer z racji posiadania 0,0000416 proc. udziałów trafi 41,6 zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022 (kwoty w tys. zł)
Dołącz do dyskusji: Cięcia popłaciły Bauerowi. Zysk o połowę wyższy