SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Saloniki prasowe z zyskiem dzięki odsetkom. Będzie więcej żywności

Sieć salonów Inmedio, należąca do Eurocashu i Lagardere Travel Retail, w 2023 roku utrzymała dodatnią rentowność, choć znacznie niższą wskutek wzrostu kosztów operacyjnych o 18 proc. Firma chce mieć w ofercie więcej produktów żywnościowych.

Salonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel Retail Salonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel Retail

Spółka Inmedio w 2023 roku zanotowała 711,91 mln zł, co wobec 612,75 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 16,2 proc. Wpływy ze sprzedaży detalicznej towarów podskoczyły z 592,68 do 691,33 ml zł, a te z usług zwiększyły się dużo słabiej - z 19,87 do 20,42 mln zł.

Do firmy należy sieć saloników pod markami Inmedio i Inmedio Trendy z prasą, książkami, napojami i przekąskami, zlokalizowanych głównie w centrach handlowych. Na koniec ub.r. działały 432 placówki, o 10 więcej niż rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty operacyjne Inmedio poszły w górę nieco mocniej od przychodów - o 18 proc. do 715,97 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów - z 474,37 do 561,14 mln zł. Natomiast wydatki na usługi obce (m.in. wynagrodzenia) poszły w górę z 80,27 do 96,77 mln zł, na amortyzację - z 37,5 do 41,19 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 8,1 do 10,78 mln zł.

Na poziomie operacyjnym rentowność firmy poszła w dół z 6,02 mln zł zysku do 4,06 mln zł straty. Wynik brutto i netto nad zero wyciągnęły wzrost przychodów finansowych (m.in. z odsetek) z 3,21 do 7,84 mln zł i spadek kosztów finansowych (też głównie odsetkowych) z 5,07 do 4,19 mln zł.

Dzięki temu spółka wypracowała w ub.r. 328,6 tys. zł zysku brutto i netto, ponad dziesięć razy mniej niż przed rokiem (3,35 mln zł).

CZYTAJ TEŻ: Sieć drogerii zamyka sklepy stacjonarne. Zostanie tylko w internecie

W 2024 roku Inmedio chce otworzyć siedem nowych sklepów Inmedio Trendy i przemodelować 25 działających już saloników Inmedio. W sprawozdaniu podkreśla, że „planuje kontynuować obecną strategię rozwoju skierowaną na utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej w tradycyjnym sektorze saloników prasowych, poszerzając ofertę w kierunku food i convenience”.

Wspólnicy spółki (Eurocash ma 51 proc. udziałów, a Lagardere Travel Retail 49 proc.) zdecydowali, że cały zysk netto z ub.r. zasili jej kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Saloniki prasowe z zyskiem dzięki odsetkom. Będzie więcej żywności

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl