Eurocash ma 448 saloników Inmedio, w ub.r. 445,8 mln zł wpływów sprzedażowych
Na koniec ub.r. działało 448 saloników Inmedio z prasą i książkami (należących do grupy kapitałowej Eurocash). Wartość sprzedaży w tych punktach wzrosła w skali roku o 4,93 proc. do 445,84 mln zł.
W ciągu ub.r. liczba saloników Inmedio zmalała o cztery. Jest to jedna z mniejszych sieci handlowych należących do grupy kapitałowej Eurocash.
Liczba sklepów abc wzrosła z 8 531 do 8 708, małych supermarketów (głównie Delikatesów Centrum) - z 1 344 do 1 539, a sklepów Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i PSD (działających w oparciu o umowy franczyzowe i partnerskie) - z 4 905 do 5 024.
Przychody sprzedażowe w salonikach Inmedio zwiększyły się z 424,9 mln zł w 2017 roku do 445,84 mln zł, czyli o 4,93 proc. Przy czym wzrost sprzedaży dla stałej liczby sklepów Inmedio wyniósł 1,74 proc.
Sieć Inmedio w strukturach grupy Eurocash należy do pionu detalicznego, którego przychody poszły w górę w skali roku o 25,66 proc. do 4,32 mld zł. Wpływy z Delikatesów Centrum wzrosły o 1,7 proc. do 1,49 mld zł, dodatkowo pojawiło się 834,8 mln zł przychodów z supermarketów Mila, które firma przejęła wiosną ub.r.
Natomiast wpływy segmentu hurtowego zwiększyły się o 5,72 proc. do 17,68 mld zł.
Eurocash jest właścicielem saloników Inmedio od ponad czterech lat, kiedy kupił 51 proc. udziałów zarządzającej nimi spółki HDS Polska.
Eurocash ze wzrostem wpływów i 111,6 mln zł zysku
Łączne przychody sprzedażowe grupy Eurocash wyniosły 22,83 mld zł, o 9,51 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zysk brutto ze sprzedaży poszedł w górę o 16,9 proc. do 2,88 mld zł, zysk brutto - z 20,31 do 155,55 mln zł, a wynik netto - z 29,56 mln zł straty do 111,65 mln zł zysku.
Eurocash pod koniec ub.r. sfinalizował sprzedaż Polskim ePłatnościom spółki PayUp Polska zarządzającej siecią 15,5 tys. terminali płatniczych zainstalowanych w sklepach w całym kraju. Cenę ustalono na 110 mln zł, a Eurocash w bilansie za ub.r. zapisał z tego tytułu 74,76 mln zł.
W rachunku kosztów grupa Eurocash nie wyszczególnia wydatków na działania marketingowe. Zdecydowanie najwięcej przeznacza na wynagrodzenia (w ub.r. było to 1,02 mld zł, wobec 852,7 mln zł rok wcześniej) oraz usługi obce (wzrost w skali roku z 862,7 mln zł do 1 mld zł).
Na koniec ub.r. w całej grupie kapitałowej pracowało 21 873 osób, wobec 17 664 rok wcześniej. W przeliczeniu na pełne etaty zatrudnienie wzrosło z 17 478 do 21 674.
Międzyokresowe rozliczenia grupy Eurocash dotyczące kosztów reklamy i marketingu na koniec ub.r. wynosiły 42,73 mln zł, wobec 37,08 mln zł rok wcześniej.
W przypadku doradztwa i audytu takie rozliczenia wzrosły w skali roku z 4,9 do 13,75 mln zł, a rezerwy i zobowiązania na świadczenia pracownicze zwiększyły się ze 109,08 do 116,92 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Eurocash ma 448 saloników Inmedio, w ub.r. 445,8 mln zł wpływów sprzedażowych