SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ta sieć saloników prasowych urosła o 17 proc. W Polsce jest ich już ponad 430

W ub.r. przychody sieci saloników prasowych Inmedio, należącej do grupy Eurocash i Lagardere Travel Retail, zwiększyły się o 17,4 proc. do 690,8 mln zł. Na koniec grudnia działały 432 placówki pod tym szyldem.

Salonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel RetailSalonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel Retail

Sprzedaż porównywalna sieci Inmedio zwiększyła się w ub.r. o 12,4 proc. Na koniec grudnia ub.r. pod markami Inmedio i Inmedio Trendy funkcjonowały 432 placówki, o 10 więcej niż rok wcześniej.

Inmedio pod względem wielkości ma coraz mniejszą stratę do sieci kiosków i saloników Ruchu, mocno kurczącej się w ostatnich latach. Na koniec ub.r. działaoł już tylko 565 placówek Ruchu, wobec 814 rok wcześniej i 1 027 na koniec 2022 roku.

Inmedio napędza pion detaliczny Eurocashu

W ub.r. Inmedio osiągnęło zdecydowanie najwyższą dynamikę sprzedaży w segmencie detalicznym grupy Eurocash, którego łączne przychody zwiększyły się o 4,2 proc. do 7,99 mld zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wpływy supermarketów własnych i partnerskich (czyli m.in. sieci abc, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) wzrosły o 3,3 proc. do 3,81 mld zł, działających w modelu franczyzowym Delikatesów Centrum - o 2,2 proc. do 2,78 mld zł, a sieci Arhelan - o 6,1 proc. do 715,9 mln zł.

Dużo więcej sklepów Duży Ben

Na koniec ub.r. do grupy Eurocash należało 15 634 placówki handlu detalicznego, o 130 więcej niż przed rokiem. Większość z tego wzrostu przypada na sieć sklepów alkoholowych Duży Ben (klasyfikowaną w pionie Projekty holdingu, obejmującym też m.in. dyskont internetowy Frisco), która zanotowała wzrost z 305 do 421 placówek.

Liczba sklepów abc zwiększyła się z 7 351 do 7 367, a tych pod szyldem Delikatesy Centrum zmalała z 1 483 do 1 464.

CZYTAJ TEŻ: Frisco przyspieszyło wzrost. Ma ponad 100 tys. klientów

Eurocash bez dywidendy od Inmedio

Do Eurocashu należy 51 proc. udziałów spółki Inmedio, właścicielem pozostałych 49 proc. jest Lagardere Travel Retail. W 2022 roku Inmedio zwiększyło przychody o 21,2 proc. do 612,75 mln zł.

Przy wzroście kosztów operacyjnych z 501,97 do 606,73 mln zł zysk na poziomie operacyjnym poszedł w górę z 3,73 do 6,02 mln zł, a w ujęciu netto - z 825,4 tys. do 3,35 mln zł. Eurocash i Lagardere Travel Retai postanowili, że zysk netto w całości zasili kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Ta sieć saloników prasowych urosła o 17 proc. W Polsce jest ich już ponad 430

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl