„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w marcu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, który tak samo jak „Gazeta Wyborcza” zanotował rekordowo niską sprzedaż. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2016 roku wyniosła 299 789 egz., czyli o 5,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 145 709 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,31 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,19 proc. do 143 392 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 55 331 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 193 egz., po spadku o 5,58 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 13,48 proc. i wyniosła 20 575 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 9,83 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 874 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP |
marzec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
434 624 |
299 789 |
299 789 |
449 111 |
315 703 |
315 699 |
-5,04% |
Gazeta Wyborcza |
231 720 |
163 088 |
145 709 |
244 046 |
174 942 |
158 923 |
-8,31% |
Super Express |
244 033 |
144 112 |
143 392 |
251 653 |
148 842 |
148 122 |
-3,19% |
Rzeczpospolita |
63 147 |
55 466 |
55 331 |
63 977 |
56 556 |
56 259 |
-1,65% |
Dziennik Gazeta Prawna |
52 743 |
50 714 |
43 193 |
59 823 |
55 611 |
45 747 |
-5,58% |
Przegląd Sportowy |
55 079 |
26 874 |
26 874 |
59 608 |
29 804 |
29 804 |
-9,83% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 532 |
20 586 |
20 575 |
58 860 |
18 140 |
18 131 |
13,48% |
Puls Biznesu |
13 270 |
12 537 |
10 198 |
15 023 |
13 960 |
10 672 |
-4,44% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 054 |
4 828 |
4 477 |
10 308 |
5 316 |
4 809 |
-6,90% |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,47 proc.
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,61 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
luty |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
434 624 |
299 789 |
299 789 |
438 674 |
308 457 |
308 457 |
-2,81% |
Gazeta Wyborcza |
231 720 |
163 088 |
145 709 |
240 562 |
172 598 |
152 386 |
-4,38% |
Super Express |
244 033 |
144 112 |
143 392 |
243 021 |
143 938 |
143 218 |
0,12% |
Rzeczpospolita |
63 147 |
55 466 |
55 331 |
62 812 |
55 214 |
55 125 |
0,37% |
Dziennik Gazeta Prawna |
52 743 |
50 714 |
43 193 |
57 013 |
52 124 |
44 622 |
-3,20% |
Przegląd Sportowy |
55 079 |
26 874 |
26 874 |
58 944 |
28 775 |
28 775 |
-6,61% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 532 |
20 586 |
20 575 |
57 509 |
21 497 |
21 482 |
-4,22% |
Puls Biznesu |
13 270 |
12 537 |
10 198 |
13 386 |
12 405 |
10 050 |
1,47% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 054 |
4 828 |
4 477 |
7 044 |
4 779 |
4 423 |
1,22% |
„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” zanotowały w marcu swoje najniższe wyniki sprzedażowe od 1994 roku, kiedy ZKDP zaczął kontrolę dystrybucji prasy. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” tylko raz nieznacznie spadła poniżej 150 tys. (we wrześniu), natomiast „Przegląd Sportowy” wynik poniżej 27 tys. egz. odnotował wcześniej w grudniu ub.r.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie