Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich
W styczniu 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Playboy”, który ukazał się bez kalendarza. Zyskało tylko „Logo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 58 703 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 14,23 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 38,50 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 794 egz. Spadek ten wynika głównie z tego, że w styczniu ub.r. tytuł ten dołączył kalendarz na 2014 roku, natomiast kalendarz na 2015 rok dołączono nie do numeru ze stycznia br., ale z grudnia ub.r.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 6,08 proc. do 29 952 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Zaś na czwarte miejsce z trzeciego spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,89 proc. do 27 464 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. zmalał o 11,85 proc. do poziomu 27 832 egz.
styczeń | ||||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 230 | 58 703 | 58 703 | 98 370 | 68 439 | 68 439 |
Playboy | 70 000 | 38 794 | 38 794 | 100 000 | 63 079 | 63 079 |
Logo | 65 700 | 31 788 | 29 952 | 58 000 | 30 007 | 28 235 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 27 464 | 27 464 | 65 000 | 33 097 | 33 047 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 998 | 30 498 | 27 832 | 53 986 | 34 389 | 31 573 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mogło „Logo” - było to 37,88 proc. Największy spadek, wynoszący 38,99 proc., odnotowało tutaj „CKM”.
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 230 | 58 703 | 58 703 | 97 300 | 49 843 | 49 843 |
Playboy | 70 000 | 38 794 | 38 794 | 99 780 | 57 997 | 57 997 |
Logo | 65 700 | 31 788 | 29 952 | 71 000 | 23 485 | 21 724 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 27 464 | 27 464 | 80 000 | 45 014 | 45 014 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 41 998 | 30 498 | 27 832 | 42 600 | 25 642 | 22 239 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Fatalny wynik „Playboya”. „Men’s Health” na czele pism męskich