Facebook płaci mediom i celebrytom 50 mln dol. za transmisje na żywo, BuzzFeed z najwyższą gażą
Serwis Facebook podpisał kontrakty ze 140 firmami medialnymi i celebrytami - płaci im za nadawanie transmisji na żywo na platformie Live. Na liście są między innymi CNN, Huffington Post, BuzzFeed, Kevin Hart i Gordon Ramsay.
O polityce, którą prowadzi Facebook chcąc przyciągnąć do platformy Live jak najwięcej użytkowników poinformował dziennik „The Wall Street Journal”, który dotarł do odpowiednich dokumentów.
Doniesienia o tym, że Facebook płaci za transmisje na platformie Live pojawiły się już wcześniej, teraz jednak znalazły swoje potwierdzenie.
Z informacji „WSJ” wynika, że Facebook zawarł roczne kontrakty z największymi wydawcami oraz celebrytami, na liście jest w sumie prawie 140 nazw firm i znanych nazwisk. W ramach umowy partnerzy Facebooka mają nadawać własne transmisje na żywo posługując się platformą Live, którą Facebook udostępnił w styczniu br. Za zrealizowane w ramach kontraktów materiały na żywo serwis płaci ustalone wcześniej honoraria.
Wśród partnerów którym płaci Facebook znaleźli się zarówno wydawcy (m.in. CNN, „TheNew York Times”, Vox Media, Tastemade, Mashable, Huffington Post i BuzzFeed), jak i znane osoby (Kevin Hart, Gordon Ramsay, Deepak Chopra i amerykański futbolista Russell Wilson).
Według „WSJ” kontrakty opiewają na różne kwoty, jednak w wypadku ok. 17 z nich wartość umów przekracza 1 mln dol. Największą gażę (3,05 mln dol.) otrzyma serwis BuzzFeed za transmisje Live pomiędzy marcem 2016 a marcem 2017 r. Na drugim miejscu znalazł się „The New York Times” z honorarium w wysokości 3,03 mln dol., a na trzecim CNN z kontraktem o wartości 2,5 mln dol. W sumie Facebook wyda na wszystkie umowy 50 mln dol.
Opłacając celebrytów i wydawców Facebook stara się przyciągnąć do platformy Live jak największą liczbę użytkowników. Jednak sami wydawcy nawet nie dopingowani przez serwis finansowo zaczynają doceniać coraz bardziej transmisje na żywo jako sposób na zdobycie uwagi odbiorców. W maju 44 proc. z 500 kont Facebooka prowadzonych przez media przynajmniej raz nadało transmisję na żywo. Tymczasem w styczniu br. odsetek takich wydawców wynosił jedynie 11 proc.
W pierwszym kwartale br. Facebook zanotował przychody w wysokości 5,3 mld dolarów i 1,5 mld dolarów zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Facebook płaci mediom i celebrytom 50 mln dol. za transmisje na żywo, BuzzFeed z najwyższą gażą