Duży wzrost „Newsweeka” w I półroczu 2013, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”
W I półroczu 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Najwięcej zyskał “Newsweek” a udany debiut zanotowały dwa nowe magazyny: „W Sieci” i „Do Rzeczy”.
Liderem sprzedaży ogółem w I półroczu br. pozostał katolicki „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W I półroczu 2013 roku jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 0,86 proc. i wyniosła 144 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 0,52 proc. do 125 409 egz. Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z miejsca czwartego. W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 124 467 egz., po wzroście o 11,03 proc.
Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 108 852 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Jego średni wynik w I półroczu br. uplasował się na poziomie 97 456 egz.
Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w listopadzie ub.r. (początkowo magazyn był dwutygodnikiem). Natomiast pierwsze wydanie tygodnika „Do Rzeczy” ukazało się w styczniu br.
Największy spadek w I półroczu br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 84,88 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 20 074 egz., co było najniższym wynikiem w historii tego tygodnika. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziewiąte. W maju br. „Uważam Rze” przekształcane było stopniowo w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców. Wprowadzanie zmiany zakończono w czerwcu br. (więcej na ten temat).
>>> “Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy” - dane za czerwiec 2013
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 350 | 145 210 | 144 404 | 205 072 | 146 638 | 145 650 |
Polityka | 182 241 | 125 409 | 125 409 | 185 956 | 124 787 | 124 764 |
Newsweek Polska | 190 956 | 132 006 | 124 467 | 176 619 | 134 292 | 112 105 |
W Sieci | 237 442 | 108 865 | 108 852 | - | - | - |
Tygodnik Do Rzeczy | 199 605 | 106 232 | 97 456 | - | - | - |
Sieci | 197 621 | 94 899 | 94 889 | - | - | - |
Wprost | 159 269 | 135 957 | 64 764 | 174 869 | 127 485 | 79 376 |
Gazeta Polska | 135 899 | 61 485 | 60 839 | 137 735 | 65 064 | 64 389 |
Uważam Rze | 71 731 | 20 359 | 20 074 | 224 635 | 133 205 | 132 733 |
Przegląd | 57 104 | 19 047 | 19 047 | 60 908 | 20 718 | 20 718 |
Przekrój | 44 732 | 23 200 | 17 960 | 56 564 | 27 283 | 21 473 |
Tygodnik Powszechny | 38 120 | 20 386 | 17 570 | 37 418 | 22 815 | 16 770 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost „Newsweeka” w I półroczu 2013, ostro w dół „Wprost” i „Uważam Rze”