SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

8 proc. mniej na reklamę radiową. RMF FM i Polskie Radio ostro w dół (TOP10)

W lutym br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 8,3 proc. mniej niż przed rokiem. Najbardziej spadły przychody RMF, Jedynki i Trójki, za to duże wzrosty zanotowały Eska Rock i Eska Poznań.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe RMF FM (Grupa RMF) były w lutym o 27,8 proc. (czyli prawie 30 mln zł) niższe niż rok wcześniej. Druga czołowa stacja, Radio ZET (Eurozet), zarobiła za to 10,4 proc. więcej (to wzrost o 5,1 mln zł).

Wśród pozostałych rozgłośni największe spadki zanotowały stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła 15,7 proc. mniej, a Jedynka 35 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast cennikowe wpływy reklamowe Eski Wrocław zmalały o 3,6 proc., a Eski Warszawa (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) o 11,1 proc.

>>> Duży spadek Jedynki i RMF FM, w górę Eska Rock

Inne rozgłośnie Grupy Radiowej Time z czołówki osiągnęły za to duże wzrosty: Eska Rock zarobiła o 53,2 proc., a Eska Poznań o 42,4 proc. więcej niż w lutym ub.r. A przychody radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) zwiększyły się o 13,7 proc.

>>> Sieci radiowe w 2013: duży wzrost Eski, Audytorium i Złotych Przebojów

Lutowe spadki wydatków reklamowych w radiu to odwrócenie tendencji z wcześniejszych miesięcy. W styczniu rozgłośnie cennikowo zarobiły 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej (więcej na ten temat), a w całym ub.r. -  13,2 proc. więcej (zobacz szczegóły).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)
Wirtualnemedia.plII.2013II.2012
RMF FM77 819 250 zł107 732 630 zł
Radio ZET54 172 375 zł49 079 285 zł
Program III Polskiego Radia9 910 450 zł11 760 810 zł
Tok FM4 335 700 zł4 062 290 zł
Eska Rock4 256 980 zł2 778 380 zł
Eska Poznań4 070 168 zł2 858 416 zł
Program I Polskiego Radia3 986 810 zł6 138 340 zł
Eska Wrocław3 691 086 zł3 828 106 zł
Eska Warszawa3 270 380 zł3 680 580 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa3 047 109 zł2 679 646 zł
monitorowane stacje razem250 107 761 zł272 803 987 zł


 

Dołącz do dyskusji: 8 proc. mniej na reklamę radiową. RMF FM i Polskie Radio ostro w dół (TOP10)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
roler
Moze mi ktos wyjasnic jak to jest ze zetce leci na lep na szyje sluchalnosc a zarabiaja wiecej?:)
odpowiedź
User
taaa?
zetce leci sluchalnosc? poczytaj badania :)
odpowiedź
User
roler
zatrzymala sie przy 15 procent:) pragne zauwazyc jaka przewage ma rywal z krakowa:)
odpowiedź