Internet 2024-09-19
3

W tych serwisach szukamy informacji o powodzi. WP i Onet na czele, wysoko witryny o Wrocławiu

Po wybuchu powodzi portale informacyjne zanotowały duże wzrosty odwiedzalności. Wśród tych ogólnokrajowych liderem jest WP.pl przez Onetem i Interią, zaś w grupie tych z newsami regionalnymi i lokalnymi na czele jest Onet, a w czołowej dziesiątce znalazły się trzy serwisy o Wrocławiu. Ogromy wzrost liczby użytkowników osiągnął TuWroclaw.pl - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl od soboty 14 września do wtorku 17 września serwisy informacyjne o profilu ogólnokrajowym (czyli bez tych regionalnych, lokalnych i o pogodzie) odwiedziło 14 mln użytkowników, czyli 47,15 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził w nich średnio 22 minuty i 57 sekund.

Od weekendu dominującym tematem w polskich mediach jest powódź, która dotknęła głównie miejscowości z województwa opolskiego i dolnośląskiego. Tydzień wcześniej, czyli od 7 do 10 września, witryny informacyjne przyciągnęły 12,16 mln internautów (co dało 41,31 proc. zasięgu), przeciętnie na 18 minut i 44 sekundy.

CZYTAJ TEŻ: Gdzie widzowie śledzą informacje o powodzi? TVP Info wyprzedziło TV Republika

Tym samym tydzień do tygodnia liczba ich użytkowników poszła w górę o 1,74 mln (14,2 proc.), a średni czas korzystania o 4 minuty i 13 sekund (22,5 proc.).

WP.pl przed Onetem i Interią

Najpopularniejszym portalem informacyjnym w minionych dniach była WP.pl, której część z informacjami publicystyką ogólnokrajową w wersji przeglądarkowej od 14 do 17 września przyciągnęła 6,52 mln internautów, każdego przeciętnie na 10 minut i 17 sekund. Prawie pół miliona internautów mniej zanotowała analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska), na której każdy z 5,93 mln odwiedzający spędził średnio 7 minut i 35 sekund.

Niżej w rankingu są analogiczne działy innych portali horyzontalnej. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taka sekcja zanotowała 4,49 mln użytkowników oraz 7 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 3,98 mln internautów oraz 8 minut i 2 sekundy średniego czasu.

Portal TVN24 wyraźnie wyprzedził witrynę Polsat News (zanotowała 2,52 mln użytkowników oraz 3 minuty i 5 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego), zaś wśród witryn nadawców radiowych liderem było RMF24.pl z 3,05 mln użytkowników oraz 3 minutami i 24 sekundami średniego czasu korzystania, daleko nad sekcją informacyjno-publicystyczną portalu Radia ZET (1,7 mln odwiedzających i 54 sekundy przeciętnego czasu).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Tydzień do tygodnia prawie wszystkie serwisy informacyjno-publicystyczne zanotowały duże wzrosty odwiedzalności. Na WP.pl taka sekcja zyskała 1,8 mln użytkowników (38,1 proc.) oraz 2 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (29,1 proc.), na Onecie - 579,8 tys. internautów (10,8 proc.) przy spadku średniego czasu o minutę i 40 sekund.

W analogicznym dziale Interii liczba odwiedzających poszła w górę o 1,18 mln (35,7 proc.), a na TVN24.pl - o 1,63 mln (69,4 proc.). Jako jedyna w rankingu spadek w tej statystyce zanotowała witryna Polsat News, na której ubyło 434,2 tys. internautów (to 14,7 proc. w dół).

Onet i Wyborocza.pl przed Naszym Miastem

W kategorii informacji regionalnych i lokalnych zdecydowanie na czele był Onet, którego część z takimi newsami w dniach 14-17 września odwiedziło 4,92 mln internautów (16,57 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 5 sekund.

Ponad 2 mln użytkowników zanotowały trzy inne witryny. Część regionalno-lokalna na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) przyciągnęła 2,46 mln internautów, każdego przeciętnie na 2 minuty i 10 sekund. Na Naszym Mieście (Polska Press), gdzie dominują takie treści, analogiczna część miała 2,3 mln użytkowników oraz minutę i 57 sekund średniego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 2,2 mln odwiedzających oraz 2 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Powódź uderza także w lokalne media. Dziennikarze się nie poddają

W drugiej części rankingu są trzy serwisy dotyczące Wrocławia. Portal „Gazety Wrocławskiej” (Polska Press) odwiedziło 758,5 tys. internautów, spędzając średnio po 6 minut i 11 sekund. TuWroclaw.pl zanotował 615,6 tys. użytkowników oraz 2 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Wroclaw.pl, oficjalny serwis urzędu miasta - 567 tys. odwiedzających oraz 3 minuty i 50 sekund średniego czasu.

Wszystkie witryny z tej kategorii przyciągnęły 12,13 mln internautów, każdego przeciętnie na 7 minut i 29 sekund. W porównaniu do dni 7-10 września liczba odwiedzających zwiększyła się o 2,11 mln (czyli 21 proc.), a średni czas korzystania - o 2 minuty i 58 sekund (65,7 proc.).

W części regionalno-lokalnej Onetu tydzień do tygodnia liczba użytkowników poszła w górę aż o 1,9 mln (czyli 62,9 proc., a średni czasu spędzony przez każdego o 3 minuty i 17 sekund (86,4 proc.). Dzięki temu portal znacząco zwiększył przewagę nad analogiczną sekcją Wyborcza.pl (zyskała 603,6 tys. internautów i 23 sekundy przeciętnego czasu korzystania) i Naszym Miastem (w górę o 324 tys. użytkowników i 10 sekund przeciętnego czasu).

Procentowo zdecydowanie najwięcej zyskał TuWroclaw.pl. Liczba internautów w serwisie poszybowała z 44,4 do 615,6 tys., a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z minuty i 10 sekund do 2 minut i 44 sekund.

CZYTAJ TEŻ: Temu z kolejnym rekordem. Które serwisy i aplikacje odwiedzamy najczęściej? (Mediapanel z sierpnia)

Podwoiła się natomiast odwiedzalność portalu „Gazety Wrocławskiej”. Witryna zyskała 373,2 tys. użytkowników (96,7 proc.) oraz 3 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania (139,3 proc.).

Autor: Tomasz Wojtas

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas