Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-09-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

mBank: koniec z kartkami na lodówce i odznaczaniem zadań w Excelu

150x110

mBank przypomni o rachunku za prąd czy telewizję kablową i umożliwi zapłacenie faktury jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej.

Klienci mBanku płacą ok. 7 rachunków miesięcznie. I mimo że mają do dyspozycji kilka możliwości regularnego uiszczania stałych opłat – od polecenia zapłaty poprzez zlecenia stałe i przelewy cykliczne – aż 86 proc. z nich co miesiąc płaci swoje rachunki „ręcznie”. Robiąc standardowy przelew, za każdym razem uzupełniają wszystkie dane.

Jest to trudne i niewygodne. Wymaga sporo czasu, a przede wszystkim dużej samokontroli. Co miesiąc klient musi przecież pamiętać o każdej fakturze i terminie jej realizacji.

– Żeby nam to nie umknęło robimy skrupulatne notatki w Excelu, wpisujemy je do kalendarza albo przyklejamy kolejną karteczkę na lodówce. A to i tak nie zawsze jest skuteczne. Jak wynika bowiem z sondażu przeprowadzone przez TNS na zlecenie Krajowego Rejestru Dłużników, aż 23 proc. z nas nie zapłaciło na czas swoich rachunków, bo po prostu o nich zapomniało (ta odpowiedź zyskała tylko o 2 p.p. mniej wskazań niż najczęściej podawana czyli brak wystarczających środków) – mówi Piotr Puchalski, dyrektor departamentu usług podstawowych i produktów pozabankowych w mBanku.

W związku z czym część opłat generuje dla klientów niepotrzebne przykrości i odsetki karne. Rozwiązanie, które wdrożył mBank, ma im pomóc. Dzięki Asystentowi płatności nie trzeba pamiętać o rachunkach. Na koniec każdego miesiąca bank wystawi przypomnienie w aplikacji mobilnej. Klient zobaczy je na ekranie startowym, na belce Nadchodzące operacje oraz w menu bocznym. Aby zlecić płatność, wystarczy przesunąć palcem w prawo. mBank na podstawie dotychczasowych transakcji automatycznie uzupełni informacje o odbiorcy oraz wpisze ostatnią kwotę, na jaką został wysłany do niego przelew. Jeśli klient będzie chciał ją zmienić wystarczy, że w nią kliknie.

System zadziała także w sytuacji, gdy na rachunku klienta nie będzie wystarczających środków do zapłaty faktury. Bank poinformuje o tym wysyłając powiadomienie w postaci "fiszki" w telefonie.

Aby ułatwić dokonywanie płatności mBank podwyższył też limity dostępne w aplikacji. Dotychczas, jeśli klient sam nie zmienił ustawień, maksymalna kwota transakcji jaką można było zatwierdzić w aplikacji wynosiła 500 zł, a przecież niektóre rachunki, np. za czynsz, mogą być wyższe. Dlatego bank podniósł limit do 1000 zł. Dziennie klient będzie mógł dokonać pięciu takich transakcji.

Po raz pierwszy w historii tylko w aplikacji!

– Istotą przypomnienia jest to, aby natychmiast zrealizować zbliżające się płatności. Aplikacja jest naturalnym miejscem na takie działania. Ma nie tylko dać szybki dostęp do wiedzy o stanie naszego rachunku, ale też pomagać w codziennych czynnościach. Dlatego po raz pierwszy w naszej historii zdecydowaliśmy się najpierw wprowadzić usługę w aplikacji, a dopiero potem udostępnić ją w serwisie transakcyjnym banku – wyjaśnia Piotr Puchalski.

Decyzje ta ma potwierdzenie w danych. – Obecnie już co drugi klient mBanku korzysta z naszej aplikacji, średnio logując się do niej 20 razy w miesiącu. A wśród wszystkich logowań do banku, te z urządzeń mobilnych stanowią dziś 1/3 – wylicza Robert Hibner, dyrektor odpowiedzialny za kanały elektroniczne w banku.

Klienci firmowi także skorzystają z wdrożenia

Podobne przypomnienia pojawią się w najbliższym czasie także w ofercie dla klientów firmowych. Funkcja ta zostanie dodana do działającego już narzędzia Centrum Zadań.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS