Deszcz i śnieg nie musi być wcale taki zły dla kierowców. Wystarczy, tylko bramę wjazdową i garażową „uzbroić” w automatyczne napędy, które poprawią komfort życia. Każdą bramę wyposażoną w siłownik można otwierać za pomocą pilota. To nam pozwala bez wychodzenia z auta otworzyć bramę.
Siłownik dla bram posesyjnych
Zanim jednak zdecydujemy się na montaż napędu to sprawdźmy jaką bramę posiadamy. Ten sam napęd nie będzie pasował do bramy garażowej czy też posesyjnej.
Chcąc zautomatyzować bramę powinniśmy uwzględnić kilka czynników: wagę, rozmiar i częstotliwość użytkowania. Jeśli jesteśmy w posiadaniu bramy przesuwnej to możemy ją wyposażyć w napęd C720 lub C721. Warunek jest jeden skrzydło może ważyć maksymalnie 400 kg w przypadku C720, zaś w C721 może osiągnąć wagę nawet 800 kg. Napędy te są skierowane do osób, które nie lubią długo czekać aż otworzy się skrzydło bramy. Modele C720/C721 zostały wyposażone w przekładnie cykloidalną. – Przekładnia cykloidalna zwiększa wydajność mechaniczną o ponad 80 procent. Zmniejszając przy tym hałas i wszelkie drgania związane z pracą bramy – wyjaśnia Sławomir Baran, ekspert z firmy FAAC.
Zupełnie inny siłownik wybierzemy do bramy skrzydłowej. Firma FAAC z myślą o takich bramach stworzyła S418 dla skrzydeł o długości do 2,3 m (2,7 m z zamkiem elektromagnetycznym). Atutem napędu jest jego częstotliwość pracy, która dochodzi do 100 proc., dzięki temu możemy „napędzać” bramę bez przerwy. Mamy też pewność, że siłownik sprawdzi się w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
Przy tym sama instalacja jest bardzo prosta. Model ten posiada mechaniczne ograniczniki ruchu, które pozwalają na montaż bez kosztownych przeróbek adaptacyjnych.
Posiadacze takiego napędu mogą czuć się bezpiecznie także dzięki modułowi elektronicznemu instalowanemu na płycie centrali sterującej, który bezpośrednio kontroluje siłę ciągu napędu. Technologia ta zatrzymuje skrzydło w razie wykrycia przeszkody. W system przeciwzgnieceniowy zostały wyposażone również napędy C720/C721. – Zabezpieczenia przeciwzgnieceniowe gwarantuje centrala sterująca E720 z wbudowanym system antyzgnieceniowym, który kontroluje pracę bramy oraz enkoder - odwracający ruch skrzydła w przypadku wykrycia przeszkody – mówi Sławomir Baran.
I teraz aspekt, który najbardziej spodoba się kobietom. Od dawna wiadomo, że panie zwracają uwagę na design. Na odpowiedni wygląd otoczenia wokół domu wpływa kształt i obudowa napędów C720/C721 i S418. - Napęd S418 charakteryzuje się kompaktową obudową, zajmuje przy tym mało miejsca. Z architekturą otoczenia bardzo dobrze zgrywają się C720/C721, które posiadają zgrabną obudowę i czarną, klasyczną kolorystykę – wyjaśnia Sławomir Baran.
Napęd do bram garażowych
Zautomatyzować warto też bramę garażową. Standard garażu podniesie D600. Jego kompaktowa obudowa i mocowanie przy suficie nie zmniejszy powierzchni garażu.
Atutem tego napędu jest cicha praca. Z pewnością docenią to mieszkańcy domków jednorodzinnych, w które wbudowany jest garaż. Cichą i płynną pracę bramy zapewnia jednoczęściowa szyna jezdna z łańcuchem napędowym lub paskiem kewlarowym. -W napędzie zainstalowano elektroniczną kontrolę prędkości. Dzięki czemu brama delikatnie się otwiera i zamyka - tłumaczy Sławomir Baran, ekspert z firmy FAAC.
Zima, lato przyjazne napędom do bram
Wszystkie wymienione napędy zostały zaprojektowane z myślą o różnych warunkach atmosferycznych. Działają one bezawaryjnie w temperaturach dochodzących do -20’C czy też +55’C.