WPP łączy agencje VMLY&R z Wunderman Thompson
Koncern reklamowy WPP połączy agencje reklamowe VMLY&R z Wunderman Thompson. Połączone firmy zatrudniać będą 30 tys. osób na 64 rynkach.
Po połączeniu agencja będzie nosiła nazwę VML. - Fuzja jest kolejnym ważnym krokiem w upraszczaniu WPP i jej oferty dla klientów - powiedział dyrektor generalny WPP Mark Read.
Nowa agencja będzie skupiać się na wzmacnianiu takich kompetencji jak kreatywność, strategia i technologia.
VML zacznie funkcjonować operacyjnie 1 stycznia 2024 roku.
Powstaje VML
Nowo utworzona VML będzie kierowana przez Jona Cooka, globalnego dyrektora generalnego i Mela Edwardsa w roli globalnego prezesa. Cook wcześniej kierował VMLY&R, a Edwards stał na czele Wunderman Thompson. Debbi Vandeven, która była globalną dyrektor kreatywną w VMLY&R, obejmie tę samą rolę w VML.
Funkcje kierownicze obejm: Eric Campbell (global chief client officer), Juan Pablo Jurado (CEO regionu LATAM), Ewen Sturgeon (CEO na region EMEA) oraz Audrey Kuah i Yi-Chung Tay (Co-CEO regionu APAC).
Wunderman Thompson i VMLY&R współpracują na całym świecie z takimi klientami jak Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company.
VMLY&R i Wunderman Thompson powstały pięć lat temu, kiedy WPP połączyło agencję kreatywną Young & Rubicam z digitalową agencją VML, tworząc VMLY&R. W tym samym roku WPP połączyło J. Walter Thompson, jedną z najstarszych agencji reklamowych na świecie, z agencją digital Wunderman, tworząc Wunderman Thompson.
Dołącz do dyskusji: WPP łączy agencje VMLY&R z Wunderman Thompson
i dalej nie zmienione...